E-mallin Mb 220 -96 käynnistyksenesto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja nv-550, 29.1.2015.

  1. nv-550

    nv-550 Gearhead

    Mersufoorumilla hieman "takkusta" vastailu ni kysympä täältä:elikkäs tuota meijän diisseli väyrystä pittää joskus starttailla tosi monesti ennenku lähtee käyntiin,pyörittää ku kahvimyllyä vaan ei hörähdä,sitte yhtäkkiä taas pelaa monta viikkoa.En tiiä satavarmasti onko vika linkku-mallin avaimessa vai esim. pumpun sammutin solenoinnissa.Auto ei ole cdi-malli.Avaimen patterin vaiholla ei oo mun mielestä ollu sanottavaa vaikutusta.Jos jollain olis tietoa miten käynnistykseneston vois ohittaa ni voi soittaa 0458682244 tai tämän od:n kauttakin saapi ilmotella.Veholla eivät ota kun 2450€ kun korjaavat vian ja kun kysyin niin toimintatakuu loppuu kun auto haetaan.Niimpäniin,vienkin 900€ koslan sinne. :mad:
     
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kokeile ohittaa esilämmitys, samoin löpöletkujen liitosten oo-renkaat saattaa vuotaa.
     
  3. nv-550

    nv-550 Gearhead

    löpöletkut ja suodatinjalustan vaihoin uudet syksyllä,tuota esilämmitystä pittää tutkia.Sen huomasin että kun ensin on pakkanen ja lauhtuu nollakelille ni sillon varsinkin ilmenee tuo vika..
     
  4. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Akku, kauanko kerännyt ikää?

    Uskomatonta mutta totta huono akku aika monesti näiden sähkövikojen syynä kun sitä virtaa pitää olla käynnistäessä vaikka mihin ja jännitteen pitää pysyä korkeana senkin hetken.
     
  5. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    En ole tuolla merkkifoorumilla hetkeen käynyt, mutta laitetaas nyt vaikka tähän ketjuun.
    220d on sillä surullisen kuuluisalla Lucaksen jakajapumpulla, mikä on sähköohjattu.
    Pumppuun ei tietääkseni edelleenkään saa yksittäisiä sähköosia, vaan koko pumpun sähkösarja pitää vaihtaa kerralla.
    Koko sarjan vaihtaminen taas on dieselpajan heiniä, koska pumppu pitää säätää uusilla sähköosilla.
    Kuopion diesel on visiin se ainut? paja täällä Suomessa joka noita tekee ja jolla on tarvittavat mittalaitteet pumpun säätämiseksi. Jos joku on sattuman kautta saanut tee se itse tyylillä homman tehtyä, ei takaa, että se onnistuu kaikilta.
    Pumppu itsessään on sysipaska konstruktio ja valmistajan nimi kertoo loput.
    Voi hajota joko sähköisesti tai sitten alkaa vuotamaan naftaa joko suoraan ulos venttiilien, rungon tai ajoitusluukun välistä tai akselin kautta öljytilaan, joka rikkoo sitten koko koneen samalla.
    Uusi pumppu saattaa kestää 200 tkm tai sitten hajota reilusti alle 100tkm, syyt on kiinni ihan kuun asennosta. Ennen vaihtopumppu maksoi 1500e ja sen asennuksen taas pystyy tekemään vaikka kotipihalla ajoitusmerkkien avulla. Vaatii pikkasen purkamista, mutta ei temppuna mitenkään ihmeellinen.
    Itselläni oli ensimmäisen ja viimeisen kerran omaasi vastaava yksilö ja kolmannen ehjänä ostetun käytetyn vaihtopumpun jälkeen laitoin auton kiertoon, kun jatkuva naftankäry sai riittää. Sähkövikoja ei ollut onneksi ainuttakaan. Tonnin autoon en 1500e pumppua alkanut ostamaan.
    Onko mittaristossa EDC-varoitusvalo paikoillaan, ettei ole edelliseltä omisjalta unohtunut pois?
    Pumppuvika polttelee yleensä valoa ja jos Veho esittää kertomasi kokoluokan laskua, on kyseessä todennäköisesti vikakoodiin perustuva diagnoosi ja ilmeinen pumppuvika.---> Vaihda pumppu.
    Nuo edellämainitut o-rengas ja esilämmitinongelmat ratkeaa o-renkaiden vaihdolla tai niiden kirkkaiden muoviletkujen vaihdolla, mutta se näkyy ilmakuplina kirkkaissa putkissa ja aiheuttaa kaikenlaista muutakin ähkyä kuin käynnistyksen vaikeuden.
    Ajoneston toimisen näkee niistä kuskin ulko-ovenkahvan ja sisätaustapeilin liikennevaloista.
    Punainen estää käynnistymisen ja vihreä taas sallii sen.
    Jos taas vilkuttelee oven avauksen jälkeen niitä valoja, niin patteri vaihtoon.
    Kantama lukitukselle on melko lyhyt, koska toimii ipunalla, anturi se mutikka siinä sisätaustapeilin alapuolella.
    Mersufoorumilta löytyy Lucas hakusanalla sivutolkulla murheelista tarinaa ko. laitteesta ja vikojen selvittelystä.
     
  6. nv-550

    nv-550 Gearhead

    EDC-valo pelaa ja edellinen omistaja oli Veholla kesällä vaihattanu pumpun.Kävin siellä ja näky heijän koneeltakin remontti,mittariston takaa jostain boxista arvelivat vian löytyvän.
     
  7. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Luucaksen kun heittää menemään ni loppuu samalla mahdollinen ajoneston takkuilu. tarpeina 200d tai vielä parempi viton esikammiokoneen pumppu, 200d ennakkosäädin, 200d öljynsuodatin jalka ja pari pakkas proppua toinen kanteen ja toinen lohkoon (orkkis nestetoiminen öljynjäähdytin ei sovi rivipumpun kanssa) ja tietenkin kaasuvaijerin joutuu rakentelemaan. Oletuksena että tuon ikäinen oli vielä 4 vaihteisella automaatilla ja vanhan mallin alipainepumpulla, jos uudempi alipainepumppu ni sitten ennakkosäädin vaikka om606 koneesta, ja 5 vaihteisen laatikon kanssa tuleekin jo suuremmat ongelmat. luonnollisesti sutimisen esto ja vakionopeus säädin eivät ole enää rivipumpulla toiminnassa.
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

    samantyyliset viat kuin eräässä -99 (cdi) väyrysessä. aamulla papparainen tuli töihin ihan normaalisti ja kun neljän tunnin päästä meni kokeilee käyntiin niin ei millään, ei edes luvannut. pitkään vikaa etittiin, myös noit käynnistyksen estoja sun muita...
    lopulta siihen vaihettiin ykk-anturi ja 1 suutin oli kans huono. nyt kuulemma pelaa hienosti.
     
  9. nv-550

    nv-550 Gearhead

    Tuo onki 5v automaatti.. :oops:
     
  10. nv-550

    nv-550 Gearhead

    Helevetti,tyhjäkäynnillä ei lataa ollenkaan!Annoin apuvirtaa ni loppu temppuilu....eli lähempä hakeen jännitteensäädintä huomenna.
     

Kerro tästä muillekin!