mopar oranssi boxi + start retard?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja F-body, 28.1.2015.

  1. F-body

    F-body Gearhead

    Olisko tuohon jotain lääkettä? Stroukki pikkulohko potkii startatessa vastaan, jos käyttää moottorin haluamaa 20 asteen perusennakkoa. Varsinkin lämpimänä uudelleen startatessa tekee kiusaa.
    Start asentoon kun sais 10-15 ennakosta pois niin toimis hienosti tarvittavilla ennakoilla. Mielessä on käynyt että laittais boxin virransyötön katkaisimen taakse niin vois pyöräyttää ensin mottia ja vauhdissa antaa boxille virrat. En löytänyt tommosta retard boxia erillisenä, mutta MSD sytkälaitteissa näytti olevan lisä boonuksena.
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Anteeksi röyhkeys mutta misä kohtaa loppuu oranssilta laatikolta kipinä? Viikonloppuna meni pikkulohko pari kertaa "rajottajaan"
     
  3. F-body

    F-body Gearhead

  4. Ck

    Ck Gearhead

    Millanen startti? Mulla on lähteneet kaikki kyllä ministartilla yli 30asteen ennakoilla käymäään, oli sitten 12 tai 15 ruttua.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyllä jossain on vikaa ja pahasti, tai kokonaisuudessa on sinne kuulumattomia komponentteja, jos tarvii startin aikana erillisellä katkaisijalla katkoa sytkäpuolen virtaa, tai edes ajatella sellaista
     
  6. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    ei mulla lähde ilman retarderia (=msd 8984) 6al poksilla kun kiintee jakaja ja ennakot 34 ja vanha redtoppi kontissa
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Vaikka olisikin vanhassa startissa jo vikaa, niin tuo sytysvirran kytkeminen päälle kun kierokset on jo korkealla on hyvä ajatus, ei turhaan rasita starttia.

    Voihan sen toteuttaa jollain viivereleellä, eli startatessa menee sekunti kun kytkee sytysvirran.
     
  8. F-body

    F-body Gearhead

    Startti on Moparin ministartti ja akkuja takakontissa 2 kappaletta yhteensä 200 ah. Kylmänä kyllä pyörii, mutta ei lämpimänä kunnolla. Jos vaikka tienpäältä poikkeaa tankille niin pyörii tosi heikosti uudelleen startatessa. Sama kun käy kisaa ajamassa ja joutuu oottamaan paluuta takaisin varikolle. Startti taitaa saada liikaa lämpöä vaikka peltisarjat on kääritty termoteckiin. Motti tuntuis pelaavan ja tuottavan parhaiten 20/36 ennakoilla, mutta perusennakosta oon joutunut tinkimään viis astetta et saan pelit tulille kuumanakin joten kuten. Herkkyys ja voima kärsivät joka näkyy ajasta vartilla. Motti on noin 10 tonnia ajettu täysrempan jälkeen ja ohivirtausta ei oo eli paineet eivät heti karkaa pytyistä.
     
  9. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Joskus ennenvanhaan miekka ja kivi oli kaikilla jotka ajeli kilpaa niin ennakkoo niin paljo ku suinki ja vaikeuksii saada käyntiin. Silloin joku keksi, et startti pyörimään ja sytytysvirta vast jälkeenpäin. Suomessa tämä tietenkin tapahtunut. Ite törmäsin moparin jakajaan, jolla pystyisi myöhästämään sytytystä startatessa, elikkä siinä on 2 niit möttei mitä ne ny oh. Ajattelin sellast kokeilla, jos jottain ongelmaa tulee.
     
  10. fury poika

    fury poika 3rd gear

  11. fury poika

    fury poika 3rd gear

  12. F-body

    F-body Gearhead

    Tuo taitaa olla semmonen leanburn jakaja jota oli noissa saastemyllyissä. Dart centterissä joskus pällistelin kyseistä jakajaa. Vaatii oman ohjausboksin jolla ei taida olla mitään tekemistä performancen kanssa.
     
  13. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    voi olla myös maavikaa eli tarkista että saa maita kunnolla
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    HEI-moduli(performance) ja sille kaveriksi ns. suurtehopuola. Ja virransyöttö releen kautta suoraan akulta riittävän paksulla piuhalla. Ja maakapelit kunnon touvilla.

    Kiertää sen minkä uskaltaa kierrättää sytkävehkeiden puolesta... Ja kiertää herkästi.
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Mites se HEI auttaa siihen startin pyöritykseen?
     
  16. F-body

    F-body Gearhead

    Maat on 50 mm2 hitsauskaapelia juotetuilla päillä. Akkutelineet hitsattu kontin pohjaan joissa m8 pulttit hitsattuina maakaapeleita varten. Motista menee samanlainen kaapeli kannesta runkopalkkiin. Boksi on maadoitettu runkoon ja mottiin.
     
  17. F-body

    F-body Gearhead

    Accelin keltanen möhkö, oranssi boksi ja Moparin oma elekroninen jakaja rankasti muokattuna. Perusennakko 1200 asti ja maksimiennakko 2400 rpm. Ei oo muuta ongelmaa kuin tuo käynnistys heti kuumana.
     
  18. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Ja seuraavaksi se maadoitus akulta suoraan jompaan kumpaan startin kiinnitys pulttiin
     
  19. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Tossa linkittämässäni jakajassahan on myöhäsemmällä toinen pickup tai se möykky, kyl siit saa tehtyy mitä vaan. Mul muuten oli kiintee jakaja viimekesän 36 astetta eikä mitään muuta, no mul oliki vielä lussu motti. Orkkis vanha startti kylläkin.
     
  20. F-body

    F-body Gearhead

    Tää korjaatu mekaanisella nokalla, jossa on melko paljon asteita. Kyllä nyt pyörii aina iloisesti.
     

Kerro tästä muillekin!