-96 LT1 / 4L60E ohjelmointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Volvo_5.7, 3.3.2015.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mitäs vaihtoehtoja löytyy ton roadmasterista löytyvän yhdistelmän koodailuun? Perävälityksen vaihdon jälkeen pitäs saada nopeusmittari takas ruotuun, mahdollisesti hienosäätää vaihtopisteitä ja vaihtoja muutenkin. Samal vois deletoida muutamat tarpettomat vikakoodin aiheuttajat(evap ja ilmapumppu esim)

    Jenkeistähän sais valmiiks ohjelmoituja ecu bokseja, mutta löytyisköhän suomesta ohjelmointitaitoa?
     
  2. sirkus

    sirkus Gearhead

    Kyseessä on ilmeisesti obd2 laite? Jos näin niin mulla on jet dst jolla onnistuu obd gm autojen softamuutokset. Ainoo vaan et lisenssejä ei oo enää ku 1 vapaa ja sekin on jo sovittu myydyksi keväälle. Toki noita lisenssejä saa tilattua lisää, ei vaan oo vielä konemusta miten se käytännössä tapahtuu.

    Eli tällanen setti löytyy

    http://www.summitracing.com/int/parts/j ... /overview/

    OBD1 vehkeethän onnistuu sitten ihan tunercat:lla jonka löytää jopa ihan free + tietty johdot pitää hankkia/tehdä.

    http://www.tunercat.com/
     
  3. sirkus

    sirkus Gearhead

    Perun puheeni, näköjään tuo jet dst (joka on itseasiassa tuner cat obd2 autoille) ei toimi LT1 Buick:ssa vaikka toimiikin muissa lt1 autoissa.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo, OBD2 kyseessä. Iteltä löytyy hp tuners joka käy -97 ls moottoreista eteenpäin abaut kaikkiin mahollisiin. Mut ei tohon -96 puikulaa.
     
  5. Vanha tuttu

    Vanha tuttu 1st gear

    Ei ole vastausta kysymykseen, mutta kiinnostaa uuden perävälityksen vaikutus puikulan kulkupuoleen? Minkä välityksen laitoit ja oliko ennen se normi 2,56 tjs? Entäpä vaikutus matkavauhdin käyntikierroksiin?

    Itselläkin ollu sama operaatio mielessä..
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo, oli 2.56 aikaisemmin... aika perseestä meidän oloihin. 80t mailia tuli senkin kanssa kitkuteltua. nyt ajellu pari lenkkiä tolla 3.42 ruuvilla ja onhan se sika hyvä! (miksi en muuttanut välitystä jo vuosia sitten..) Ykkösellä on nyt voimaa aika kivasti tarjolla eli sutii helposti ja loikkarikin on nyt käyttökelpoinen noissa kehätie nopeuksissa eikä tiputtele turbiinilukkoa ylämäissä niinkuin ennen kävi helposti. Voi olla että alkuun 120 motarilla tuntuu huudattamiselle, mut varmasti siihenki tottuu nopeesti ja aika vähän siitä ajosta on motaria ja puol vuotta sekin on vain 100kmh. Rundit nousee tietty matkavauhdista riippuen sitä enempi mitä kovempi se matkavauhti on. Mut prosenteissa se nousee suunnilleen 34%. Eli ennen oli satasessa n.1300-1350 ja nyt noin 1800-1850. Vaikee vakoilla niin tarkkaan. Voi olla että vaihdan kesärenkaat vielä korkeemmiks, nyt 275/60/15 ja ajattelin laittaa 265/70/15 pallot. Sais vähän hienosäädettyä tota kokonaisvälitystä mihin vaikuttaa rengaskoko myös.


    Tosta lootan ohjelmoinnista sen verran että nyt vähän ajeltuani vaihdot tuntuu ihan kohtuu järkeviltä, mut mittarivirheen takia olis ihan kiva silti koodailla asetukset kohalleen. En mä tota laatikkoa paljoa tuunais, vähän myöhästyttäis ylöspäin vaihtoja ja aikaistais alaspäin vaihtoja. Vähän "sporttisempi" loota olis mieleen kun nyt se pykältää hyvin äkkiä isompaa. Mut uuden välityksen kassa se ei tietenkään haittaa niin paljon koska se jaksaa mennä paljon paremmin.
     
  7. Panze

    Panze 3rd gear

    Mä saan tuon softattua.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Saatko Panze softattua 5L40E:n mikä on BMW:n dieselin perässä?
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Pökkään sulle yv,n
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Päivitetääs vanhaa aihetta, kyl toi jet dst toimii ainakin mun -96 obd2 lt1 buickissa ihan hienosti. Nopeusmittari on jo tuunattu kohdalleen ja muutama muukin juttu. Seuraavaks varmaan vaihtopisteiden hienosäätöä. Kätevää kun omalla läppärillä voi tehdä muutokset muutamassa minuutissa ja sit taas kokeilee.
     
  11. LPV

    LPV 3rd gear

    Kiinnostuin tuosta perävälityksestä ja lukosta myös. Millaisia välityksiä ja lukkoja oli tarjolla ja mitä valitsemasi paketti maksoi?
    Tuntuu näissä 94-96 B-korisissa olevan tekniikka joka kohdassa "uudempaa" kuin vastaavissa F-bodyissa tai vetteissa. Optispark, joka mulle juuri vaihdettiin, oli alunperin jo mallia uudempi kuin mitä vaikka F-bodyissa.
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Menin sieltä missä aita on matalin ja ostin valmiin perän mällätystä capricesta. 3,42:1 välitys ja orkkislukko. Toimii tosi kivasti. Hinta oli edullinen.
     
  13. LPV

    LPV 3rd gear

    Saanko udella, mistä ostit ja mihin hintahaarukkaan osuu?
    100,- 200,- 300,- 400,- 500,- ???
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    300€ oli kokonaisen perän hinta. Ainoa puute oli pinionissa oleva ABS hammaskehä, joka piti vaihtaa välityksen mukaiseksi. Niitä en löytäny valmiina mistään, pitäis kyllä löytyä gm varaosana. No koneistettiin ite uus kehä niin apsit toimii edelleen.
     

Kerro tästä muillekin!