Chevy Astron parkeista polttaa sulaketta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja phav, 31.3.2015.

  1. phav

    phav 1st gear

    Eli otsikon mukainen ongelma esiintyy. Samalla lämmönsäätimien valot pimenee.
    Parkkien rele tuntus napsavan normaalisti, ja vaikka rele on irti sulake palaa. Onko kellään kokemusta mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä etsimään. Sulakerasialtahan lähtevistä johdoista puolet on saman oransseja. Kokeilin toisella valokatkaisijallakin, mutta sama homma. Hauskintahan tässä on että kun polttaa sulakkeen, pimenee mankkakin hetkeksi, ja lähtee päälle itsestään.
    Joku on kyllä käyttännyt rosvoliittimiä melkosesti tuolla hanskalokeron takana.
    Ja vm. on -91.
    Edit. vedin takavaloille sulakkeen kautta uuden virran, ja sulake napsahtaa heti. Missäkähän lienee noitten takavalojen maadotus?
     
  2. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Onko peräkoukkua tai siihen meneviä vanhoja johtoja?. Josko se on mädäntynyt ja vetää jostain maihin?

    Jos kerran on noita rosmojakin niin ainakin kaikki jälkiasennus jutut kannattaa tsekata. Ja sitten se ikävin eli paljon mahdollista että itse sulakeboxi on sökö.
     
  3. phav

    phav 1st gear

    Koukkua ei ole, mutta tosiaankin rek.otteeseen on koukku merkattu. Pitääpä tutkia
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Noi edesmenneet vetokoukkuasennukset on syöpä. Mulla oli dodgessa, ei kuitenkaan ongelmia, mutta kilometri turhia johtoja ja liittimiä sinnetänne. Mutta pojan '76 Granadassa nousi juuri savu oikeasta etuparkista. Auttoi kun kytki sen pois ja irroitti vetokoukun johdot. Ei mikään hieno lopullinen ratkaisu. Rosvoliittimet on ihan suosta.

    Ei noissa auta kaiketi kuin armottomat johtosulkeiset. Jostain matkalta nirhautuneet johdot soittaa poppia sitten ihan omaan tahtiin...
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Erittäin tod.näk mankan maa on otettu parkkien plussasta, piuha erreyttää värillään ja koska valotta se mukamas on maissa,

    mankka kumminkin maadottuu myös antenninjohdon vaipan kautta joten soittimen rungon kautta oikosulku, hetkellinen pimeneminen johtuu siitä että antennipiuhan resistanssin seurauksena mankan runkoon nousee hetkeksi usean voltin jännite ja soitinhan näkee sen äkillisenä akun tyhjentymisenä.
     
  6. phav

    phav 1st gear

    Sieltähän se mankan kytkennöistä vika löytyi, tai ei ainakaan heti polttannu sulaketta, kun mankan maa johdon irrotti. Eipä ois ihan heti käynny mielessä rueta tuolta vikaa ettimään. Kiitoksia neuvoista.
     

Kerro tästä muillekin!