-72 Mopsi 400 ei starttaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja soppa79, 3.7.2015.

  1. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Allekirjoituksen Monacosta kyse

    Startti uusittu loppu kesästä vuosi sitten jonka jälkeen ajettu alle 1/2 tankillista. Tänään uusitu hapettuneen näköiset Startin kaapelit (akulta tuleva ja releeltä tuleva heräte) sekä starttirele. Akkuja ollut kolme eri kappaletta kokeilussa.

    Vika seuraavan lainen.

    Muutama viikko sitten ei vaan enään pyörittänyt starttia (ei reagoinut mitenkään). Akun latauksen jälkeen seuraavana päivänä normaalisti käyntiin.
    Tötsi ollut tässä välissä pukeilla ja aski rempattu. Tänään koitettu käynnistää mutta ei puhu mitään p asennosa ja n asennossa yrittää juuri sen verran että äänen päästää jonka jälkeen kaikki virrat hukassa (varoitus valot mittaristossa) akun kengän irroituksen jälkeen taas valot toimii kunnes koittaa n asennossa käynnistää.

    Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan jottei tartte kaikkea purkaa turhaan. Monaco on käytännössä sähköjen (ja muutenkin) osalta orkkis kuntoinen eli ei kummallisia räpellyksiä ja ei tule muuten nytkään.
     
  2. pesälä

    pesälä 2nd gear

    jos startatessa virrat häviää kokonaan, niin jossain huono virta liitos/huono kontakti akulle/maadoitus huono...
     
  3. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    katso nyt ensimmäiseksi sieltä vaihteiston kyljestä se 3-napainen pistoke , että on kunnolla paikallaan, ei ole väärinpäin (joissain pistokkeissa on mahdollista ) ja ettei johdot ole poikki tai jääneet puristuksiin loota rempan yhteydessä. Vika tuntuisi olevan siellä jos ei parkkiasennossa edes lupaa ja vapaa asennossa yrittää startata.
     
  4. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Laatikon liittimellä ei vaikutusta, maat kunnossa.
     
  5. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Todellista syytä ei löytynyt mutta toimii kun irroittelin mm kaikki sulekepohjaan tulevat liittimet ja laitoin takaisin suoja aineilla. Liittimet oli tosin siistin näköiset.
     
  6. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Hyvä jos toimii. Jos ei jatkossa niin mulla oli orkkis sytkäboksi sulanu sisältä. Uus tilalle ja lähti tulille. Ehdin siinä välissä vaihtaa startin,jakajan,piuhat ja ynnämuut ihmettelyt...
     
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tyhmää kyllä, mutta kokeile akun navat uudestaan. Ittellä sippas aspeni natsimarketin pihaan just ku olin hyvännäkösenä hypänny linttaan et nytpä ääliöt näätte.

    Miinus oli löysällä ja kumi suli paikalta poistuessani-
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ääni tälle tai Kiinan? Startti sanomassa sopimustaan irti. Pyörittääkö reippaasti?

    Mopen starteissa kun on kahta eri hp määrää, muistaakseni 1.0hp ja 1.5hp...
    Itselläni kyrvähti juuri edellisen omistajan asentama startti jolla ajettu ehkä 2-3 tankillista. Ostin 1.5hp version ja nyt pyörittää niin maan perkeleen hyvin verratuna edelliseen.
     
  9. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ja pyörittää vielä rivakammin kun hankkii suosiolla uudemman moparin Denso ministartin, vie vähemmän virtaa ja pyörittää koneen käymää vaikka olisi ollut autossa valot päällä koko yön (kokemusta on).

    Jos startti on tuollainen "uusi" orggis remanufactured niin suuri vaara on siinä ettei sinne ole vaihdettu muuta kuin hiilet ja laakerit, mutta käämitystä ei ole tehty, joka johtaa siihen ettei "uusikaan" startti jaksa pyörittää isoa konetta.
     
  10. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Merkkiä en startista nyt muista mutta myytiin parempana ja on teho mini versio. Liittimien auki kiinni projektin jälkeen toiminut kuin junan vessa. Huomenna Vantaalle kelien salliessa.
     
  11. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead

    Lainaan tätä topikkia asiaa sivuavaan kyssäriin.
    Mopen TF727 askissa kolminapanen NSS liitin, vaihdan käynnistyshäiriöiden takia uuden .
    Keskimmäinen napa maadottaa starttireleen ensiöpiirin, ja laitimmaiset ohjaa peruutusvaloja..
    Onko liittimen asennolla väliä ? Uudessa NSS:ssä navat merkitty B N B, enkä ainakaan kytkimen rungossa havainnut mitään mikä ohjaisi sen "oikeaan" asentoon. Onko väliä miten päin virta kulkee peruutusvalojen piirissä ?

    -Tää on taas niin tätä-
     

Kerro tästä muillekin!