Jenkkituonti camaron 2011 etuvalot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Vausti, 23.7.2015.

  1. Vausti

    Vausti 1st gear

    Moi,

    Koitan saada auton katsastuksesta läpi mutta ongelmia joka välissä. Sain juuri äsken katsastajalta tiedon, että auton xenon valoissa pitää olla pesurit ja automaattinen korkeudensäätö. Pitääkö oikeasti olla?
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jos ne on dot-valot, niin ei tarvi. Ja eihän pesureita ole vaadittu vuosiin?!?
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On Xenoneissa vaadittu!!
     
  4. starcraft

    starcraft Gearhead

    Laitan linkin keskusteluun jossa uudemman jenkin tuonnista löytyy vertaistukea ja niitä jotka sellaisen on tuonut ja tietää mitä pitää muuttaa. Yhtä tuttua oon jututtanut asian tiimoilta ja kyllä katsastusmies voi kaikenlaista vaatia. Kannattaa olla yhteydessä noihin tietäjiin.

    Tosin tämä linkki koskee uusia Challengereita, mutta samat jutut nissäkin on.

    viewtopic.php?f=30&t=161927&start=150
     
  5. Vausti

    Vausti 1st gear

    Kiitos. Tuosta Challenger viestiketjusta en ainakaan suoraan löytänyt vastausta. Kukakohan tästä valoasiasta osaisi kertoa totuuden?
     
  6. kippo761

    kippo761 3rd gear

    Täälläkin ketjussa on tarinoitu jotain (muun muassa) muutostöistä:
    viewtopic.php?f=30&t=261005&start=60

    Minun kohdallani (2011 Challenger) ne ulkoistettiin, eli en sikäli ole valitettavasti tämän alan ehdoton asiantuntija. Mutta ellen väärin muista, niin minunkin piti valita haluanko originaalivalot jolloin pitää lisätä pesuri(kin), vai rakennetaanko ne uusiksi jolloin riittää korkeudensäätö. Valitsin tämän jälkimmäisen.

    Ja en tiedä onko tämä rohkaisevaa vai masentavaa, mutta kun tosiaan taannoin pidimme kokoontumisajoa, niin paikalla oli 14 erilaista Challengeria - ja 14 erilaista valoratkaisua. Yhdessäkään ei ollut täsmälleen identtistä etu- ja takapäätä jonkun toisen auton kanssa. Vaikuttaa siltä että vaatimukset ovat koko lailla vaihdelleet mm. auton vuosimallista riippuen, katsastusajankohdasta riippuen, ja erityisesti katsastusmiehen mielipiteestä riippuen...
     
  7. nitola

    nitola Gearhead

    Xenoneissa tarvii pesurit ja säädön. Soita katsastuskonttorin tekniseen neuvontaan 0600-17050 (2,54€/min, lainaa frendis kapulaa) niin ei tarvi lähtee täältä arpomaan oikeaa vastausta.
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Dot Hid'it vaatii pesurit mutta ei säätöä. E-Xenonit vaatii molemmat.
    Dotit vaatii hyväksytyn asiantuntijan lausunnon, E't ei
    Just pesureita rakentelen yhteen huussiin :cry:
     
  9. Vausti

    Vausti 1st gear

    Mistä erotti, että onko halogeeni valot vai xenon valot? En ole varma kummat mulla on. Ja oliko HID sama kuin Xenon?
     
  10. pantera

    pantera Double Gearhead

    Halogeenin ja Xenonin erottaa helposti, valon väri on Xenoneissa kylmenpi, syttyy viiveellä kuten loisteputki. ,polttimoissa on ballasti eli sytytin joko itse polttimon päässä tai johtosarjassa .
    Hid = Hi Intensity Discharge) on jenkkien käyttämä nimitys kaasupurkausvalosta ja euroopassa samasta asiasta käytetään Xenon nimitystä
     
  11. Vausti

    Vausti 1st gear

    Ja mitäs DOT tarkoittaa?
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    Department of Transportation
     

Kerro tästä muillekin!