Kierroslukumittari näyttää väärin!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Topias74, 30.8.2015.

  1. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Missähän mahtaa olla vika kun kieppikello näyttää varmaan tuplalukemia? Moottori säädettiin vapaalla suunnilleen 1100-1200rpm:ään, kun on vielä sisäänajossa, mutta nyt tyhjäkäynti on hiukan noussut. Autossa oli ensin bilteman monsterimittari, se näytti suunnilleen oikein, mutta sitten vaihdoin pienempään mittarikokoon 52mm, ja se näyttää nyt tyhjäkäynnillä 2500-2700rpm. Tämäkin biltema laatua, Ja ostin vielä toisen Autogage mittarin, niin tämäkin näyttää tuplalukemia!

    Sytkässä ei ole mikään muuttunut, vanha malloryn palikka puola ja vanha jakaja jossa Pertronix sisällä.

    Mikä perhana tuon aiheuttaa?
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Mittarin sylinterilukema väärä?
     
  3. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Kaikki olen laittanut 8 syl. kohdalle. Ja olen kokeillut myös toisiakin kohtia mutta aina menee vain hullummaksi!
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Laita tunnistuspiuha paikalleen ja suoraan akulta mittarille piuhat, muuttuuko mitään? Helppo kokeilla vaikka akun päällä.
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Aika normaalia näillä nykymittareilla et sekoovat, vastus tunnistuspiuhan välille ja toinen vielä maihin niin varmasti rauhoittuu ja näyttää oikein.
    Helpointa noi vastus arvot on kokeilla jollain 100k ohmin säätö potentiometrillä.
     
  6. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Joo. Nyt maa otettu mittariston takaa. Täytyy se muuttaa vaikka suoraan koneen kylkeen. Tai runkoon....
     
  7. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Mulla sama ongelma just biltsun mittarin kanssa aattelin et se johtus kärkijakajasta.
     
  8. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Toinen mittari olikin 3-4-6 sylinterisille tarkoitettu, siis autogage vai autogauge, mitään tietoa ei ole itse paketissa, että olkaa tarkkana. No laitoin sen pienemmän bilteman kiinni ja liukukytkin 8-syl. kohdalle, ja maadoituksen suoraan koneeseen, mutta ei vaikutusta, näyttää edelleenkin tyhjäkäyntiä yli 2000rpm vaikka ei todellisuudessa ole niin paljoa!

    Voisko vika olla puolassa?

    Täytyy seuraavaksi ottaa mittari käteen ja kytkeä se tuolla konehuoneessa kiinni ja katsoa mitä sitten näyttää! Prkl....
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mä olen huomannut, että jotkut halppismittarit tekee juuri noin eli näyttää tyhjäkäynnillä liian suurta lukemaa.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Bilteman lämpömittreistakin moni näyttänyt parikytä astetta liikaa.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Vanissa oli bilsun ölppämittari ja edellinen omistaja ohjeisti, et se näyttää vain, et painetta on sama kuulemma on kaikissa halvemmissa mittareissa

    Onkos olemassa sit kunnollista ja tarkkaa hintalaadullista kiekkamittaria
     

Kerro tästä muillekin!