Protect ? JVC autocd

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kippis, 4.9.2015.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    mitäs toi protecti tarkottaa tuollasessa autosoittimessa ?
    jotain se kai yrittää suojella mut mitä tarkalleen ?
    tilanne on se että kun laitan radion päälle ajaessa niin parin minuutin päästä tulee toi näyttöön ja menee laite mykäksi.
    resetointi auttaa takas alkutilanteeseen.

    jos kuuntelee ilman että auto käy niin toimii ok. :odroll:

    auto näyttäs tasasta vähän rapiata 13 V mittarin mukaan puskevan ajossa.
    heräte otettu sulakerasian ACC nastalta ja suora Batt nastalta myöskin sulakerasialta. (vai oliko sittenkin toisinpäin) :poff:
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Oma kotivahvistin ainaskin heitti protect kun ei oikein vahvistin ja kaiutin ollu hyvät keskenään.

    Vahvistin lämpes tosi nopeesti minkä seurauksena tuo protect vissiin. Kaiuttimet vaihoin ni nyt voi luukuttaa mielettömästi ilman protecteja.


    Eli veikkaisin että soitin varmaan kuumenee liikaa? Eikai autoissa noitten kaiuttimen kaa oo niin nuukaa kun kotivahvistimen.
     
  3. kippis

    kippis Gearhead

    kaiuttimina takana uudehkot 6x9 " olisko ollu kans jvc.
    mut edessä on orkkiskajari vuodelta -72 (4x10") keskellä kojetaulua.
    vaikuttaako kun tuossa alkuperäsessä on ohmit jotain 8-10 väliltä?
    http://www.turnswitch.com/speakers.htm
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Omat kotiteatteri kajarit oli juurikin vissiin jotain 8 ohm tjsp, vaihdoin ne matalempiin ohm lukemiin ni hävis ongelmat vahvistimen kanssa täysin.


    Eli jotkut aftermarket matalemman ohmin kajarit tilalle vois auttaa?

    Helppo kai kokeilla jos löytyy kaapista jotkut matalemman ohmin kaiuttimet, piuhat vaan irti vanhoista ja "pinta-asennuksella" paikalleen jos se niin nopeasti vetää protectin päälle.

    Ja mitä enemmän volumee ni sitä nopeemmin pitäis vielä mennä protect päälle.


    EDIT: Tai voisko olla et soittimesta on joku tuuletin vaan simahtanu? Ei jäähdytä kunnolla ni kuumenee ja zippaa?
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

    irrotin sen etukaiuttimen johdot ja nyt se tuntuu wörkkivän temppuilemati.
    ei taida tykätä eri ohmisista kajareista toi mankka, vaikka kyllä mä muistan muinoin kun laitettiin kotistereoiden kaiuttimia takakonttiin ja rokki soi. aika hyvinkin vielä. kytkentä oli kyllä suoraan erillisvahvariin...
    oli kyllä tapetilla keväällä että laitan sen yksinäisen etukajarin tilalle 2 4 tuuman tai 3,5 tuuman mutta se jäi kun tuli ihan muita murheita.
     
  6. qaw

    qaw 2nd gear

    Ohmit menee sillai, että isompi lukema on isompi vastus, mutta helpompi kuorma vahvistimelle. Pienempi lukema on lähempänä oikosulkua, eli vaatii virranantokykyä enemmän.

    Alkuperäiseen kysymykseen lähtisin tutkimaan johtoja, protect viittaisi nimenomaan liian pieneen ohmimäärään, eli pääsisikö johto oikosulkuun jossain ja esimerkiksi moottorin käynnissäolon tärinä edesauttaisi sitä? Harvoin normaaleista autokaiuttimista saa liian vaikeaa kuormaa tehtyä, ellei niitä kytke useita rinnan samaan kaiutinlähtöön.
     

Kerro tästä muillekin!