Parin vanhan mittarin kytkennästä kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jämä, 25.11.2015.

  1. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Mulla on varastossa pari vanhaa Smiths:n mittaria, jotka mielelläni kytkisin käyttöön:
    [​IMG]

    Tuossa jenkakellossa on vaan muutama johto totuttua enempi. Osaisko joku neuvoa tuon kytkennästä? Alla kuva takaa:
    [​IMG]

    Sitten on vielä tuo vakuumimittari... Siinä nyt ei sähköissä ole mitään ihmeitä mutta neuvokaas joku minkälaista letku/liitin nippeliä sen liittämiseen tarvitaan. Mulla on kaasarin jalustassa tulpattuna ylimääräinen alipaineliitäntä, josta tuolle saisi "dataa". Kuva alla. Mutta mitä tosiaan tarvitaan?
    [​IMG]

    Mulla olis vielä saman aikakauden Smithsin ö.painemittarikin mutta jätän sen ehkä laittamatta kun Esson baarissa varoittelivat, että saa semmoisella mittarilla kuumat öljyt kintuilleen :/
     
  2. PauliR

    PauliR 3rd gear

  3. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Kiitos linkistä.
    Jos oikein ymmärrän niin tuo minun mittari lienee tuo viimeinen listalta löytyvä. En ole kyllä ennen moista rundikelloa nähnyt. Ja näköjään vaatisi jotain muutoksia toimiakseen jos vaihtaisin kärjettömään sytkään joskus. Hyvä tietää.
     

Kerro tästä muillekin!