El caminon lasinpyyhkijät ja tihkukortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kaarlekissa, 17.6.2014.

  1. kaarlekissa

    kaarlekissa 1st gear

    Mahtaiskohan kenellääkään viisaammalla olla kokemusta moisesta, elikkäs onkelmana on sellanen että pyyhkijöistä on häviksissä tihkuasento ja pissapoika.Kyseessä on se pulssimalli,vuodelta 80.Kaikki asennot toimii muuten ok, nopee hidas ja menee piiloon .Pumppu on uus, kaikki piuhat näyttäs olevan ok saa maita, purettu koko paska pariin kertaan ja putsattu kaikki ,katkaisija on ehjä.Teki alkuun sitä että ruikki kokoajan vettä ja pyyhkijät ei sammunu millään.nyt kun kaikki toimii muuten ok nii noi 2 puuttuu.Tihkukortti näkyy että on vaihdettu jossain välissä...mahtaisko olla että osa vois olla väärä? Iteltä alakaa loppuun ymmärrys ..hyviä ideoita otetaan vastaan jos joltain löytyy kokemusta moisista hiipisvinkuloista oikeen keksi muutakaan vaihtoehtoa enää ku toi kortti.
     
  2. ViLU

    ViLU Gearhead

    Huono maadoitus tekee juuri tota.

    Ei välttämättä väärä, mutta voi olla hapettunu tai joku satiainen palanut. Ota pöydälle ja tutki se tarkkaan. Mittaa vaikka piipparilla, että kaikki vedot piirilevyllä on varmasti ehjät.

    Samojen ongelmien kanssa painin aikoinaan, kun oli -80 Camino.
     
  3. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Toi tihku ongelma on aika yleinen, mullakin aikoinaan citationissa samoja ongelmia ettei pyyhkiät meinannu pysähtyä millään ennekun käytti kakkos nopeudessa ja sieltä suoraan sammuksiin, mut silti saattoi lähteä omia aikojaan pyyhkimään.
    Citationin piirilevy oli sisällä kojelaudessa missä säätönuppikin ja mitään vikaa ei kortista löytynyt, mutta tinasin pari häiriön suoto konkkaa siihen levylle niin vika helpotti heti, jäi vähän sellanen fiilis et aika häiriöherkäksi ovat GM-insinöörit sen suunnitellu.
     
  4. kaarlekissa

    kaarlekissa 1st gear

    Hmmm.insinööritaidonnäyte :).joo noissa taitaa olla onkelmia vissiin aika monissa...täytyy napata irti taas kerran ja tutkia uuestaan....toi tekee myös myös silleen että kaikki toimii nopeudet ok ja sitte ku seuraavan kerran laittaa virrat ja pyyhkijät päälle nii taas on kaikki sekasi,ruikkii kokoajan ja pyyhkijät ei sammu.käy pois asennossa alhaalla ja lähtee heti taas liikenteeseen.täytyy piipata josko sielois joku tiiti pimiänä....maadotusta minäki vähä epäilin mutta en oo ainakaa vielä hokannu mitää sen olosta vikaa....no tutkitaan.:)
     
  5. ViLU

    ViLU Gearhead

    Helppo testaa se maadotus niin, että vedät suoraan siitä pyyhkijän moottorin rungosta karvan hyvään maahan. Vaikka käynnistyskaapelilla. Mulla päätti aikoinaan jäädä pyyhkijät päälle yhden kauppamatkan ajaksi ja vielä kuivalla kelillä. Muut autoilija ihmetteli, että mitä vittuu toi oikeen pyyhkii kuivaa lasii :poff:

    Otin moottorin monta kertaa irti ja putsailin niitä maadotus kohtia. Lopuksi vedin itseporautuvalla ruuvilla lattaliittimen siihen moottorin runkoon ja piuhan auton runkoon. Toimi moitteetta sen aikaa, kun auton omistin.
     
  6. kaarlekissa

    kaarlekissa 1st gear

    :-D täytyypä kokeilla samoilla tulilla sitäki....joltaki maahommalta tuo kyllä ehkä vähä haiskahtas...tai sitte tarttis käyrä pesulla :)....kokeillaan
     
  7. kaarlekissa

    kaarlekissa 1st gear

    Satiaisiahan sielä oli pimeenä ja yks "piiri" kokonaan pimee.KIITOKSET valaistuneemmille ja hyvistä neuvoista :)
    Ku saa oikeet nääkit nii nippuun ja taas mennään...toivommukaan :poff: :D
     
  8. maddis

    maddis Gearhead

    Muistitko ottaa ylös niiden satiaisten tietoja? Mulla on tuo purkki kans irti ja kun toimivuudesta ei oo tietoa niin voisi käydä samalla sen läpi.
     
  9. kaarlekissa

    kaarlekissa 1st gear

    En tähän hätää mutta yritän muistaa ku haen sen kotio
     
  10. kaarlekissa

    kaarlekissa 1st gear

    Vika tais löytyä lopulta katkasijasta kuitenkin....v***u... :) :poff: ehkä..takana oleva diudi vaikuttaa eiliseltä.muuten kaik pelaa moitteettomasti mut tihku ei ja kusee ku laittaa pyyhkijät päälle.Vaihoin koko moottoripaskan uuteen pumppuineen ja kortteineen päivineen.muuten toimii muuten moitteettomasti
     
  11. ajw

    ajw Gearhead

    mistä ostit uuden moottorinpaskan kortteineen? tai saako korttia irrallaan? samaa ongelmaa capricessa...
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla taitais olla yks jostain hajonnut moottori missä tihkukortti kiinni. Delta 88 vm. 80 ollut alunperin. Pistin ittelle sellasen tihkukortittoman moottorin kun en sillon jaksanut alkaa säheltämään ton kortin kanssa enkä ole muutenkaan tottunut tollaseen luksusvarusteeseen.
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    itseasiassa ruikkimisen päälle jääminen on aina mekaaninen vika, jossa säppipyörä ei pääse kiertymään pois ruikkimisohjelmasta ja lukitsemaan mäntää ääriasentoon,
    jos pelkästään sulat jää huitomaan, kyseessä voi olla sähköinenkin vika.
     

Kerro tästä muillekin!