Kierroslukumittari dieseliin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 3.1.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli mihinkäs kytketään,sen olen kuullut että laturista haistelee kierrokset mutta mihinkäs sinne kytketään johto??
     
  2. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Noissa "saksan-seisojissa" kytketään mittari siihen laturin W-nastaan nii pitäis suoraa pelata, mutta mahtaako kukaan tietää mikä näissä amerikka malleissa vastaa tuota w-nastaa ja onko niissä sellaista?
    Toinen vaihtoehto on laittaa vauhtipyörään nämä ns. magneetti nastat joilla mitari tunnistaa nopeuden. tämä on kyllä monimutkaisempi ja kalliimpi vaihtoehto.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    muistaisin blazerissani joka 6.2 disucca. laturin pääliliittimen nastat ovat W ja L ?? no kuiteskin se lukee laturissa nuo merkinnät!!
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mitenkäs kytketään hitachin laturiin? Käykö tavallinen rundimittari?
    Mitenkäs se näyttämä pitää paikkansa? välityssuhde taitaa olla muuta kuín tasan 1?
     
  5. timuli

    timuli Gearhead

  6. timuli

    timuli Gearhead

    tuossa taas semmonen mikä mittaa moottorin "pulssin" www.tflx.com/PDF/99281.pdf :eek: aikanaan kun suburia käytin konttorilla niin se katsastaja setä kiinnitti kierroslukuanturin ruiskuputkeen :D
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    vastattiinko tähän alkuperäiseen kysymykseen?
    :-?

    Hitachissa on 3-napaliitin, mikä piuhoista näistä antaa tarvittavan sykkeen?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    W liittimeen jos sellainen on, jos ei tehdään se eli juotetaan johto johonkin kolmesta kenttäkäämistä ja liitetään johto tähän.
     
  9. mikkiss

    mikkiss 1st gear

    niin käykös normaali bensa koneen rundari? mikäs niist neljäst piuhast kytketään siihen "w" napaan?
     
  10. mikkiss

    mikkiss 1st gear

    niin käykös normaali bensa koneen rundari? mikäs niist neljäst piuhast kytketään siihen "w" napaan?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei varmaankaan käy muu kuin sellainen mittari, joka ottaa laturista tunnisteen, eli esim. näitä Fordin mittareita.
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Millä lailla se laturin W:stä tuleva tunniste tulee, pätkii - :ta vai antaa pulssijännitettä?
     
  13. hyty

    hyty 1st gear

    Osaakos joku sanoa, et onkos vanin laturissa jompikumpanen johto se w-piuha vai joutuuko tekeen ns. vaikeen kautta??
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ilmeisesti vanin laturissa ei alunperin ole w-napaa, eli joutuu tekemään vaikeemman kautta. Luultavasti w-navasta tulee vaihtojännite, jonka taajuuden muutoksia se kierroslukumittari sitten näyttää.
     
  15. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Ahaa, elikä jos laturin avaa nii pitääkö se johto haaroittaa ennen tasasuuntaja siltaa (käämiltä tuleva piuha laturin sisällä) ja se on sitten tää "w-nasta"? nii ainakin nyt ymmärintämän.
     
  16. jusssi

    jusssi Gearhead

  17. kojo

    kojo Gearhead

    Oikein ymmärretty. Tein joskus moisen virityksen delco remyyn ja hienosti pelas
     

Kerro tästä muillekin!