GM:n TBI:N johtosarja, Uusi kuva

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja lucifer74, 16.3.2005.

  1. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Eli kun tuli ton xp:n uudelleen asennuksen yhteydessä "hukattua" noi kirjanmerkit, niin mistä ne vinkit tohon TBI:n asennukseen löytyikään?

    Kun aloin ihmetellä mistä toi kytketään akkuun. Kyseessä on pick-up:ista
    peräisin oleva kone johtosarjoineen ja omine boxeineen.

    Viikko aikaa saada kone käymään..
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mihis värkittimeen oot sitä asentelemassa?

    -Naxu(taas liian laiska kirjautumaan...)
     
  3. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    No tohon Javeen edelleenkin.. Piti ottaman savut sunnuntaina mut taitaa jäädä alkuviikkoon..
    Torstaina baanalle!
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Re: GM:n TBI:N johtosarja

    Tarkotatko mahdollisesti näitä... :eek:

    http://www.diy-efi.org/gmecm/ecm_info/1227747/
     
  5. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Noitakin..

    Suomeksi oli jokin sivusto..
     
  6. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Mikä liitin on kyseessä?

    [​IMG]
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oisko askin, th700r4 liitin?
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Toi VOISI olla IAC-venttiilin liitin,jos se on konehuoneen johtosarjassa,siinä ruiskun johtosarjassa,samassa josta tulee piuhat just tolle ESC-boxillekin ja MAP sekä TPS-anturille...tai sitten se on TH 700 laatikon pistoke sielläkin on saman näköinen.

    Jos sihen tulee sinisiä ja vihreitä johtoja ainoastaan...voi olla raitojakin...niin silloin sen kuuluu mennä IAC-ventiilille ruiskuyksikön (throttlebodyn) apparin puolen takakulmaan.

    IAC = tyhjäkäynti solenoidi,ohjaa tyhjäkäyntiä.

    TPS = kaasuläpän asento tunnistin

    ESC = sytytystä nakutustunnistimen mukaan ohjaava boxi

    MAP = imusarjan alipainetunnistin
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    jeps, voi olla iac-liitin myös, itsekin ajattelin tätä. onko johdot tahallaan piilossa vaiko hämäyksen vuoksi kutes se että kuva otettu konehuoneessa?
     
  10. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Hämäystä?

    [​IMG]
     
  11. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Eli toi oikean puoleinen ohjaa sytkää nakutusanturin tietojen perusteella?


    Mutta sille ei ole liitintä! Ei konehuoneen puolella eikä kabiinissa. Ohjaamoon tulee kyllä neljä piuhaa jossa luki että ovat ylimääräisiä.. Pituus kyllä riittäisi penkin alle.. Mikä toi viides sitten olisi? Maadoitus?

    [​IMG]
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lunttaa täältä

    Ja sitku olet sillä hetken ajellut ja rupee tekee mieli "säätää" niin hommaa mekaskuirkki ja olet virtuoosi :rotfl: .
     
  13. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Megaruutta tulee sitten kun toi pata ahdetaan..


    ..Kunhan ensin saa työasiat järjestykseen (eli töitä).
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Miksi penkin alle ..HÄH...?? :eek:

    Ei kai se nyt auton sisällä ja penkin alla ole !!!

    Se liitin on alkuperäisessä johtosarjassa samassa nipussa,joka tulee ruiskun oikealle puolelle,siis samassa nipussa on IAC,MAP,EGR-solenoidin ja TPS-anturin liittimet,sekä ruiskutussuuttimille tulevat johdot.

    Alunperin ruiskun oikealla puolella on metallilevy kiinnitettynä imusarjaan,johon on kiinnitetty MAP-anturi,EGR-solenoidi ja ESC-boxi.

    IAC-venttiili on ruiskussa oikeassa takanurkassa ja TPS-anturi kaasuläppäakselin päässä samalla puolella.

    Tuo liittimen väri,valkoinen,kavaltaisi sen olevan TH 700 askin liitin,mutta tiedä noista väreistä eri vuosimalleissa?
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Lucifer, katso YV:si !
     
  16. slow down

    slow down 1st gear

    Kuulostais siltä että Luciferilla on ruutta Vanista, jossa boxi tosiaan sijaitsee penkin alla ja ESC boxi myös samassa telineessä. Napajärjestys on seuraava:
    A=tyhjä
    B=Pink/black - switched power
    C=Yellow/black tai orange/black - knock retard signal - ECM napa B7
    D=Ground (engine)
    E=dark blue - knock sensor

    Jos johtojen väri täsmää niin ne kuulunevat ESC module:lle

    Ja tuo vasemmanpuoleinen boxi on hot fuel module, jota löytyy lähinnä vain truck:eista, joissa ei ole aktiivihiili kannua. Laite pitää polttoainepumpun käynnissä hetken sammuttamisen jälkeen ruiskun jäähdyttämiseksi, näin syntyy vähemmän ilmakehään pakenevia bensahuuruja. Sen voi poistaa tai jos päätät pitää sen niin maailma pelastuu!!
     

Kerro tästä muillekin!