lähivalot katos

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 22.3.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Näppäränä poikana rupesin vaihtaa autoon cd sotinta akunjohdot paikallaan tietenkin...auton on siis caprice classic otin piuhat pois orkkis radiosta ja sit kun rupesin kokeilee et mikä on virta johto huomasin et sinne tulee eri piuhan kautta radion valoille virta...pienen hetken päästä piuha otti maihin ja hävis lähivalot, mittariston valot ja sisätilan valot.
    vaihdoin sulakkeen kaikki muut valot toimii paitsi lähivalot ja virta menee lähivalojen releelle asti... eli usko amerikkalaisia varoituksia ja ota maa piuha irti akusta :p
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Oli se sit amreikkalainen tai ei, niin kyllä se akkukaapeli tulis irrottaa joka tapauksessa.
    Kyllä se ladakin kipinöi ku ampeerimittarin piuhat pistää maihin kuten yhdellä kaverilla taannoin kävi.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    lähivalot edelleen kateissa kaikki sulakkeet käyty läpi releet vaihdettu
    polttimoita en ole vaihtanu kun en jaksa uskoo et ne ois palanu...entäs katkasia parkit syttyy palamaan ja rele naksahtaa vinkkejä et missä vika vois olla
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Etsi se rele joka rasahtaa kun paat valot päälle ja katso onko releessä itsessään sulaketta. Tai sen syöttöjohdossa joka tulee akulta!!!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    releen oon vaihtanu uuteen ja sulake on kans ehjä...
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Volttimittari käteen ja tutki onko ennen vai jälkeen releen vännite hukas.
    Vaikka se rele naksuukin niin siihen ei välttämättä tule lampuille menevää jännitettä. Eihän vaan mikään liitin olisi irronnut asennusvaiheessa.
    Työkaveri ajoi joskus huoltoon kun luuli että valot ei pala jostain sähköviasta johtuen. Oli muuten molemmista polttimoista palanu lyhkäiset yhtäaikaa.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    oiskohan joku laittanut sen releen niin fiksusti ettei ole laittanu sulaketta väliin ja se ois polttanu polttimot..?? lähivalot meni pimees samalla ku kaikki muutkin valot...konehuoneessa on jotian sulakkeita mut kaikki on ehjiä..
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Hommaa se yleismittari vaikka joku halpahalli, merkkinen BingBong. Sillä löytyy paikka minne sähköt jää. C C:n kuskinpuoleisessa jalkatilassa siellä rattiputken ja seisontajarrupolkimen välissä on sulakkeet voihan niitä olla konehuoneen puolellakin. Katto kun vaihdat sulakkeita, että laitat sen uuden samaan paikkaan rikkoutuneen tilalle.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    vika löyty autoon on laitettu releet jälkeen päin ja sulakkeet oli käynyt niin et sulake rasian pohjasta oli piuha irti...mut aika ihme tuuri et se on lähteny samaan aikaan irti ku kävi radion piuhat oikosessa....ihmeellinen on maailma
     
  10. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei aina voi onnistua. Mutta hyvä kun edes joskus.
     

Kerro tästä muillekin!