TBI gurut apuuva..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja lucifer74, 22.3.2005.

  1. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Eli koitin sitten saisko savut tosta rojektista. Ei saanut.
    Pitäisikö ton ruiskun lähteä edes käymään jos nakuanturi ja lambda on irti?

    Tosin sytkä lienee reilusti aikasella kun "suhauttaa" takasinpäin eikä oikein jaksa pyörittää?

    Mites noi johdot mitkä menee virtalukolle, onko niissä jatkuva virta?

    Kun suoraan akulle menee sulakkeen kautta ja virtalukolle kolme johtoa. Yksi niistä lienee puolan?

    Komiat kipinät saa aikaiseksi kuitenkin. :D

    Btw: onko nämä oleellisia:

    [​IMG]
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Oikeanpuoleinen mötikkä on ESC eli se sytkäboxi joka reagoi nakutustunnistimelta tulevaan tietoon eli varsin tarpeellinen...ja toinen vasemmalla vissiin ALDL-testipistoke takaapäin katsottuna... :eek: varsin tarpeellinen jos meinaa vikakoodeja katsella ja ruiskun perussäätöä säätää...
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kai se käyntiin lähtee ilmankin niitä,mutta vikamuistiin tallentuvat viallisina antureina varmaankin,eikä toimi kunnolla koska oleellista tietoa puuttuu...etenkin lambda.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuo oikeenpuoleinen mötikkäkin liittyi jotenkin sytytykseen. Nim. Tomaso kyllä sen tietäis, joten laitappa hänelle yv tai oottele. Vanissa tuo sijaitsee (mulla) kuskinpenkin takaosassa rungossa. Kyllä sen käyntiin pitäis lähtee ilman lambdaa, mutta kulutus voi olla "reipas", koska hurruuttelee ajahetihuoltoon-tilassa. Ei sulla kettään kaveria olis, jolla TBI-mylly, niin vois kopioida nuo kytkennät?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voisin kyllä lähipäivinä digikuvailla sulle nuita liittimiä ja kohteita, mihin ne kuuluu, jos maltat venata?
    T:Spitfire
     
  6. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    No maltan kyllä, toi rojekti meneen messuille hinurilla jokatapauksessa..

    Pistäkää kabiiniin infoo.. Jätän ikkunat auki :wink:

    Niin sellanen ongelma tosta HKR osasta: Sille ei löytynyt sopivaa liitintä eli ed omistaja purkanut pihtejä käyttäen..

    Eli sen pitää olla paikoillaan tahi ei lähde käyntiin?

    Jos toi on rikki/ irti niin ennakot on persiillään?
    Jos kone nakuttaa niin eikös boxi käännä sytkää myöhäsemmälle?

    Kun muistelen koeajolenkiltä sellasta että jos halus koneen käyntiin niin piti kääntää myöhäsemmälle ja sit kun käy niin aikasemmalle että otti kunnolla kierroksia.. (joo joo olis pitäny tajuta et jossain on mätää :oops: )
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla toi vasemmanpuoleinen oli kanssa siellä ecm-boxin luona, Mä veikkaisin että se on joku bensapumppuun liittyvä boxi, Fuel Relayn ohessa oleva Fuel module. Mitä sitten tekeekään, ei ikinä selvinnyt.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuossakuvassa vasemmalla oleva mötikkä on HOT FUEL MODULE jota ei ole kaikissa malleissa ollenkaan...se on ilmeisesti malleissa joissa sähköinen lisäjäähdytys flekti.

    Näytti aluksi ALDL testipistokkeelta,mutta liian vähän piuhoja.

    Vaaleanruskea/valkoinenraita johto menee pensapumpun virtapiuhaan.

    Pinkki/musta jäähdytysflektin releelle.

    Musta/valkoinen maihin.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla oli tbi malli 7747 ja siinä oli toi mukana. Sen boksin sisällä on piirilevy josta mulla oli palanut muutaman watin trankku. Juotin uuden, ei vaikuttanut mitään koska ei ollut flektiäkään?
     
  10. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    On toi herkkänokkanen vekotin..

    Virtalukolle menevät kolme johtoa on tinattu yhteen ja jos koittaa laittaa virtalukolta herätteen releelle joka ohjaisi akulta virrat noihin tinattuihin johtoihin niin sytkänkipinä katoaa.

    Sillon toimii jos johto on suoraan akulle. Tosin ei sammu avaimesta..
     
  11. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Noniin..

    Eli virtalukolle menee kolme johtoa: pieni punainen (bensapumpun ohjaus) Iso punainen (?) ja violetti. Toi violetti lienee sytkän johto?

    Kysymys: mihin kaikeen tossa isossa punasessa menee/tulee virta? Se on nyt sulakkeen kautta akussa ja pelittää.. (mietin tyhjentääkö akkua)
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  13. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Jup, pikkuhiljaa rupee aukeemaan.. jos tulkitsin oikein niin tossa on öljynpaineanturi joka katkasee bensapumpulta virran jos paineita ei ole. Jokin ajastus hommeli on myös mukana kuvioissa.

    Täytynee hiukka modata noita kytkentöjä, kun päävirta boxille tuleekin virtalukolta eikä suoraan akusta kuten aluperin luulin. Akulta tulee vaan bensapumpunreleen syöttö..

    Korjatkaa jos meni metsään, auto kuitenkin käy eli pahasti_ei_voi olla metässä..
     

Kerro tästä muillekin!