TBI sytkän säätöön apua..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja lucifer74, 22.3.2005.

  1. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Ongelma: Suhauttaa takaisinpäin oikein kunnolla ja ei jaksa pyörittää (voi olla akkukin..)

    Dampperissa on viiva muttei mitään vastinetta lohkossa.

    Kysymys: Mikä on oikea ennakko ja mista sen saa SUUNNILLEEN kohdalleen ilman ajoituslamppua (jota ei ole)

    Muistin jossakin aiemmassa topikissa olleen juttua joka perustui tohon dampperissa olevan viivan asentoon. Esim öljypohjan ja lohkon yhtymäkohdassa? Eli edestä katsottuna vasemmassa reunassa.
    Tällöin 1 on ykk:ssa venttiilit kiinni ja 8 :ssa imu/puristus
     
  2. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Joo, tbi koneessa, ainakin 4.3:ssa, on sytytys laitettava nollaan ja tietska hoitaa ajoituksen säädön siitä eteenpäin.

    En tiedä minkä vuotinen kone siulla on, mutta tbi:llä varustetussa koneessa on damperissa kaksi viivaa ja ajoitus säädetään tuota jälkimmäistä hyväksi käyttäen, siis perusennakko.

    Sytkä onpi kohhallaan silloin kun mäntä on ykkösessä yläkuolokohdassa ja imutahti on juuri päättynyt, siis tbi koneessa.

    Eli katot milloin ykkösen imuvena sulkeutuu ja mäntä yläkuolokohtaan, voila.
     
  3. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Mutta tossa damperissa ei ole kuin yksi viiva.
    Eikä tossa ole mitään "koloja" tai ripoja (eikä anturia, johto kyllä löytyy?) mistä boxi tietäisi kampuran asennon..

    Ja tolla edelläkuvatulla tavalla kokeilin, niin eipä lähe. Potkii takasinpäin.
    Tsuh tsuh.. :eek:
     
  4. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    NO oman 4.3:n tbi koneen laitoin käyntiin täydellisen koneremontin jälkeen edellä kuvailemallani tavalla.
    Tosin meikäläisellä on jakopään kopassa astemerkit niin kuin pitääkin, viiva nollan kohdalle, mutta yläkuolokohtaan se joka tapauksesa sytkä laitetaan noissa vehkeissä.

    Jälkeenpäin tarkistin strobolla ja oli just eikä melkein kohillaan.

    Niin ja noi tbi:t on kaikkein yksinkertaisimpia ruiskuja, joten nissä ei ole mitään antureita kampiakselilla.
     

Kerro tästä muillekin!