Moparin virtalukko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja timppa, 3.4.2005.

  1. timppa

    timppa Gearhead

    Eli lukon perässä on liittimet ACC, BAT, IGN1, IGN2 ja ST (ja tarvikelukossa vielä G..)

    BAT tulee akulta ja ST menee neutral safetyn kautta startille.
    Mutta olikos niin että IGN2 on starttiasennon sytytysvirta ja IGN1 on "ajoasennon" sytytysvirta ja ACC "apulaitteet"(pyyhkimet, mittarit, puhallin...)?
    Ja mikä toi uuden lukon grd tai gnd liitin on?
     
  2. Reliikki

    Reliikki 1st gear

    GRD ja GND tarkottavat maajohtoa. ACC on yleisesti "kylmä virrat" kun auto ei ole käynnissä. ST on startin virta ja IGN1 on muistaakseni auton päävirrat ja IGN2 on sytytyksen ohjaus. tai jotenkin noin :D
     
  3. timppa

    timppa Gearhead

    Tuli mieleen, että eikös tuon voi testata esim vastusmittarilla? (jos näyttää nolla on yhteys jos ei mitään -> ei yhteyttä siinä avaimen asennossa?)
     

Kerro tästä muillekin!