Chrysler vikakoodiongelma!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja autoilija, 10.4.2005.

  1. autoilija

    autoilija Gearhead

    Vilkuttaa peräkkäin koodit 33 ja taas uudelleen 33,ensimmäinen 33 viittaa ilmastointilaitteeseen mutta toinen mihin?En ole vastaavaan vielä törmännyt että vilkutta kahdesti samaa,tarkistin asian monesti.Moottorissa on havaittavissa pientä vapinaa ja tutinaa tyhjäkäynnillä ja ajoittaista pätkimistä,vika on tullut pikkuhiljaa ja tuntuisi vain voimistuvan.Ajossa ei huomaa mitään mutta paikallaan auto vavahtelee selvästi.
    Kuullostelin autoa ja ikäänkuin bensapumppu pitäisi jotain epämääräistä rapinaa,voisko jotenkin liittyä siihen?Muutaman moparin omistaneenani epäilen tuota...Jokaisessa ne pumput on rapisseet ja korisseet mutta ovat toimineet ihan moitteetta.
     
  2. Neli-isi

    Neli-isi 1st gear

    On older cars (1980s-1990s)
    33 is normal on earlier models if you don't have air conditioning.
    John McGuire wrote: "The older Vipers will blink out diag codes with four off/on key turns. They removed the capability starting in... I think 2000, at any rate I know my 2001 requires a computer to check the codes."
    On some models (such as a 1995 Neon), when the check engine light goes on, you may be able to get the codes simply by putting in the key and moving it to the RUN position; the light will blink out the codes by itself.
    Please note that some codes are NOT included below, this is not a complete listing, but it IS very close to complete. It stemps from a list posted on the Mopar Mailing List, but many modifications have been made.
    ---------------------------
    33 Air conditioning clutch relay circuit open or shorted (may be in the wide-open-throttle cutoff circuit)
    ----------------------------------------------
    http://www.troublecodes.net/chrysler/
     
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

    Eli mitä?Pukkaa 33 ja 33,ilmastoinnin häiriö toinen ja toinen on mikä,kattelin allparin sivut läpi muttei irronnut mitään :eek: Siis on ilmastointi eikä ole aikaisemmin tällaista tehnyt. Apua!
     
  4. eski

    eski 1st gear

    Chrysler mikä?
     
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Vision/Concorde 3,5 ruiskukone
     
  6. Neli-isi

    Neli-isi 1st gear

    33 ATC mode door stall failure
    automatic temperature control/
    ilmastoinnin käydessä oireilee?
    tai sitten happianturi
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kiinnostavaa.Ei oireile ilmastoinnin kanssa erityisesti.Happianturit (2kpl) ovat vaihdettava huolto-ohjelman mukaan joka 100tml/160tkm,mittarissa nyt 161tkm.Aika hyvin on sitten arvioitu elinikä jos ne on vaihtokunnossa :eek: On käynyt kyllä jo mielessä että jos ne uusisi mutten ajatellut sitä ihan vielä tehdä..Konehuoneen puolella ei voi juuri sanoa koneen pätkivän,pakoputkesta kuulee kyllä että joskus yskäisee,senkin aika miedosti ja saa olla tarkkakuuloinen,sisällä autossa tuntee parhaiten vavahtelun..voisi kuvitella että moottorityynyt mutta ne on uusittu äkettäin.Mistä muuten löysit nuo?
     
  8. Neli-isi

    Neli-isi 1st gear

  9. autoilija

    autoilija Gearhead

    Juu,nuo on automaattisen ilmastoinnin koodeja.Hakusessa on nyt ne ECU:n koodien selitykset.Olen katsonut nuokin ja näytti aikoinaan että 36,koko toosa sökö?Hyvin se on kyllä toiminut....Näistä ecuistakin on niin montaa variaatiota ja koodinpurkaminen ei aina ole juuri se mitä se lista näyttää,on muitakin purkulistoja olemassa,tosin en ole koskaan niitä mistään löytänyt.Joku sanoo tietenkin että skannerilla selviää,tosin en luota siihenkään ihan täysillä,harvoin ne tietää sen enenmpää kuin itse autokaan. :rotfl:
     
  10. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ai niin vuosimalli on -93
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    No nyt on uudet happianturit vaihdettu,ei havaittavaa muutosta,tosin ei vikakoodejakaan tyrkkää enään Voiko tulpanjohdot tehdä tuota?Tyhjäkäynnillä edelleen samanlainen ja huomaa selvästi että välillä korjaa käyntiä,kierroksilla laulaa kuin enkeli tms.Kaveri kuunteli eikä huomannut käynnissä mitään poikkeavaa,tosin sillä ei ole vertailupohjaa mihin verrata.Vois kuvitella että tulpanjohdoista jos lyö läpi niin sitä ei ecu ymmärrä eikä anna koodiakaan,ehdotuksia?Johtosarja on aika suolaisen hintainen,ja sillekin vaihtoväliä 100tml
     
  12. eski

    eski 1st gear

    Nyt sitten vaan arvataan, kun juuri tuollaisesta ei ole kokemuksia. Jos autolla on paljon jo ajettu niin kyllä ne tulpanjohdot kaipaa joskus vaihtoa, mutta en usko että ihan välttämättä siinä vika olisi. Korjaako se käyntiä kun kone on lämmin ja mikä on se korjaus 500rpm vai jopa enemmän? Kyllähän nämäkin perushuollot vaatii, kuten tulpat, ilmansuodattimen ja 93:ssa on monet kumiset alipaineletkut varmasti kovettuneet jo niin, että ne vuotaa. Vuoto voi alkaa vaikka siitä että niitä hieman törkkii. Oletko tyhjentänyt vikamuistin, eli ottanut vähäksi aikaan akusta kengän irti. Sitten joku minuutti ja kenkä takaisin kiinni ja lenkki ja koodien tarkistus.
     
  13. autoilija

    autoilija Gearhead

    Autolla on ajettu 160tkm.letkuja tuossa ei montaa ole ja on kaikki kunnossa,korjaa jonkun parisataa kierrosta joskus,about kerran parissa minuutissa.Ei vikakoodeja,olisko bensansuodatin?Uusi on hyllyssä,taidanpa vaihtaa sen seuraavaksi.
     
  14. Aako

    Aako 1st gear

    eihän nämä nykymoottorit käy koskaan ihan tasaisesti kun tietokone säätää seosta ym arvoja jatkuvasti, pieni epätasaisuus käynnissä on ihan normaalia paremminkin niin että jos käy aivan tasaisesti niin on syytä epäillä vikaa
     
  15. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tämä ainakin on käynyt kuin kello ennen ja tasaisesti,se kuuluisa lyijykynä ei edes kaadu kun käynti on kunnossa... 8)
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Luulen että korjaa käyntiä kun huomaa ettei auto käy kunnolla,aikansa kun röhisee korjailee ylös ja alas ja huomaa etteihän se mitään tähän auta.Ihmeellistä että rauhoittuu heti kun kaasua painaa,no eihän tuo suuri vika ole mutta helkkarin häiritsevä kun sisällä istuu,huomasin muuten että vaihde päällä kun kierrokset on alempana ei röhinää tapahdu.Arvauksia?
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    rikki?
     
  18. eski

    eski 1st gear

    Näissä on tyhjäynnin säätäjä (AIS), joka voi olla likainen ja/tai kaasuläppä on reilusti paskassa, että ei tyhjäkäynnilla ilma oikein tahdo mennä aina läpi. Vähän tuli huonosti selitettyä.

    Ei se bensafiltterin vaihto tuohon ongelmaan varmasti vaikuta, mutta hyvä sekin on joskus vaihtaa. Omaan olen vaihtanut 60tkm:n välein, niin mustaa paskaa sieltä on tullut pihalle.
     
  19. autoilija

    autoilija Gearhead

    Juu tiedän jos säätömoottori on sökö tms,silloin se ei korjaa käyntiä.Tämä korjaa hyvinkin,lähinnä tulee mieleen sytytyshäiriö mistä kaikki johtuu.Kone käy aikansa kuin kello ja sitten yskähtää,kuulee pakoputkesta selvästi,kierokset pysyy kutakuinkin 600-700rpm ja kun yskähtää niin tipahtaa n.200rpm alemmas ja säätömoottori korjaa korkeammalle.Diagnosoin enempi niihin sytytysjohtoihin loppujen lopuksi,rikki se ei ole kun ei koodia kerran sano enään,ehkä ne happianturit oli loppu kumminkin kun kerta vikakoodi jäi pois,häiriö ei vaan poistunut.Asennontunnistin voisi olla myös aikansa lopussa mutta yleensä ne kestää Moparissa ajasta iäisyyteen,toisin kuin GeeäMmässä :rotfl:
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    No,palaan tähän vanhaan juttuun,diagnoosi on imuvuoto,imusarjan alla oleva välikansi pihisee ilmaa jostain,tiedoksi saman kanssa joskus painivalle että on 3,5l koneen vakiovikoja vanhemmiten että tiivisteet pettää.Osat alle 50€ ja itse tehtynä päivän homma.
     

Kerro tästä muillekin!