Onko ECM hajalla (eipäs ollutkaan)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kuolinpesä, 21.4.2005.

  1. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Yritin purkaa vikakoodit -84 Capricesta. Kytkin ALDL liittimestä navat A ja B yhteen. (Näin oli neuvottu tekemään) Kytkin virran päälle, eikä mitään tapahtunut. Ei yhtään koodin vilahdustakaan. Ainut mitä tapahtui,oli jonkin releen naksahdus aina kun kytkin navat yhteen.

    Eli onko ECM menetetty. Moottori kyllä käy, mutta jotenkin huonosti. Luulin aluksi että kaasari olisi tukossa,mutta puhdistus ei auttanut yhtään. Taitaa sittenkin olla sähkövika.
     
  2. Tertsi

    Tertsi 3rd gear

    ettei vaan olisi service engine soon-polttimo palanut/poistettu?

    nastat A ja B kun yhdistetään ja käännetään virrat päälle niin pitäisi konehuoneesta kuulua naksutusta (ainakin omassani kuulu)
     
  3. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Voi olla että joku kätevä on poistanut lampun. :mad:

    Sytytysennakko tuntuu ainakin säätyvän, eli eikös se ole sen merkki että ECM toimii? Ainakin jotenkin.

    Pitää hiukan tutkia viikonloppuna.
     
  4. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    No niin! Nyt on puoli kojetaulua revitty raatovankkurista irti, ja eikös joku prkln vatipää ole repinyt sen polttimon irti! :mad: :mad: :mad:

    Ylimääräistä piuhaakin saa poistaa muutamia metrejä. Ryöstäjiä on viiden sentin välein, mutta lisätyt johdot eivät johda mihinkään. :eek:

    Kukahan sähkötekniikan ihmelapsi tätäkin on kytkenyt? :soosoo:

    ECM joka tapauksessa toimii! Voi ilon päivää!

    Pukkasi koodin 45 ulos. Tarkoittanee liian rikasta seosta. Koska kyseessä on Q-Jet , se ei voi olla ruiskutus-suutin vika .Lambda anturi taitaa olla hajalla tai sitten jostain pytystä kipinä hukassa.

    Mitä sanoo raati?

    PS: Nostan Tertsille maljan oikeasta oivalluksesta.Kippis!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    kato sytkän perillemeno ja muut perusjutut ennen kuin alat ostelemaan sitä anturia ettei tule maksettua turhaan.
    Tosin sen anturi pitäs vaihtaa joka 30000 km välein, sanoi katsuri kun kyselin siltä samasta asiasta, kulutustavaraa kuulemma..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin ja anturi maksaa harakiriliikkeessä alle 20....
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, ei tuo yksijohtoinen anturi paljoa maksa. Pitää kuitenkin aloittaa noista tulpista ja johdoista. Vanhat on haperoita ja hyllyssä olisi uudet.

    Tämä on kyllä väärä topic, mutta...
    Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräisiä Capricen mittaritaulun polttimon kiinnikkeitä? Niitä pieniä muovinpaloja joihin polttimo painetaan.

    Jos löytyy, mikä olisi hinta?
     
  8. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Se olin minä ilman kirjautumista. :oops:
     

Kerro tästä muillekin!