Mahdoton vikakoodi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kuolinpesä, 24.4.2005.

  1. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Sama naama taas tietoa vailla. Autona -84 Caprice, 305,Q-jet

    Eli: Sain ECM:än toimimaan ja aluksi se pukkasi koodin 45. Vaihdoin tulpan johdot, resetoin ECM:n (akun piuhat minuutin irti) ja uusi yritys.
    Käytin hetken, service valo paloi koko ajan, sammutin koneen ja tarkistin koodin. Pukkasi ulos vikakoodin 54 joka pitäisi tarkoittaa:

    Alhainen jännite pumpulle.Koodi tulee kun jänniteon alle 2 volttia kun vertailupulssi vastaanotetaan.

    Pitää varmasti paikkansa koska tässä on mekaaninen bensapumppu.
    Vai tarkoitetaanko tällä kenties öljynpainetta?

    Nyt kiinnostaisi kuulla studioraadilta mitä tämä koodi tarkoittaa.

    Sitten ikuisuuskysymys:paljonko näissä pitäisi olla sytytys ennakko tyhjäkäynnillä? Tämä rakkine ohjaa sen aina 24 asteeseen. ennakko kyllä muuttuu kun konetta kierrättää. mutta tuo tuntuu aika paljolta tyhjäkäynnille.
     
  2. Qjet

    Qjet 1st gear

    Raadin jäsen pyytää tarkennusta : "... vikakoodi 54 ... alhainen jännite pumpulle..." Mistä tuon löysit ? Itte löysin MCS- ja ECM-viitteisen selityksen vikakoodille 54.
     
  3. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Tuoltahan se...
    http://www.handen.us/caprice/aldl.html

    Netti on täynnä tietoa, mutta ei välttämättä oikeaa...

    "Itte löysin MCS- ja ECM-viitteisen selityksen vikakoodille 54."
    Älä pidä hullua jännityksessä,vaan kerro lisää.
     
  4. Qjet

    Qjet 1st gear

    Hyvin tehdyt sivut! Hienoa,kun Hande on vaivautunut tuollaiset tekemään.
    Täynnäkin ja oikeaa tietoakin...TBI(ruisku)moottoriselle Capricelle...

    Saattaa karburaattorimallisellekin löytyä netistä vikakoodit. Itse luin paperiversiosta (Support Paperiliitto?): Haynesin korjausopas.

    Sytytysennakot,tyhjäkäyntikierrokset ja ohjeet sytytyksen säätöön ( mahd. alipainetulppauksia ja/tai sähköliitinvoimistelua säädön ajaksi)löydät ajoneuvon VECI-lapusta,joka on Capricessa ropelin suojakopassa.
     
  5. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Omasta Haynesin kirjasta, joka on ilmeisesti jokin ultimaatti pintaraapaisu versio eri vuosimallien Capricesta, ei löydy koodi selityksiä.

    VECI-tarra on kulahtanut niin pahoin ettei siitä saa mitään selvää.

    Onko siis vastaavan auton osto ehjällä tarralla ainut keino saada tämä tieto? Vai voisiko joku sittenkin neuvoa...

    Se koodikin kiinnostaa edelleen.
     
  6. Qjet

    Qjet 1st gear

    Jos et ihan vielä kerennyt autokaupoille, niin katotaan myöhemmin tänään.
     

Kerro tästä muillekin!