Astro ei starttaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 25.4.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli virrat menee päällä, kaikki sähkö jutut toimii. Startattaessa kuulu napsaus/naksaus. Onko startin hiilet sököt, joku sulake vai jotain muuta.

    JA Sitten noloa juttua. Ostin auton vasta muutama päivä sitten ja en ole varma missä autossa on startti moottori, siinä hihnojen vieressä taitaa olla? Ja mistähän tietäsi noista sulakehommista lisää

    Kirjan tilasin jo alfameriltä. Mutta menee muutamia päiviä ennen kun tulee ja nyt ei viitsi olla kävely miehenä niitä päiviä.
    Haulla etsin jo mutta ei löytyny sopivaa tarinaa.

    Auto on vm89 tavallinen astro ei st.
    Niin ja vittuilu kuuluu jo emännältä. Kiitokset etukäteen.

    Ps. Kivasti alkoi tämä amerikkalaisten autojen kanssa elämäminen. Nyt tuntuu siltä että auto häviä kun kuntoon saadaan.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kattele ny ensin että sulla on vaihdekarahka P tai N asennossa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo kyllä se on p tai n asennossa kun on kokeiltu
     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ehkä tästä on apuja,ehkä ei.Starttimoottori sijaitsee jossain vaihteiston ja moottorin yhtymäkohdassa,seuraat akulta menevää +johtoa (punainen) ja päädyt starttiin,sitä paksuinta joka siitä lähtee.Sellainen vaikeassa paikassa oleva suuri laite,yleensä kaiken p***an alla jonka moottori on sylkenyt ulos,auton alta varmaan paremmin löydät sen.Nakse tai naputus tai kolke avainta väännettäessä tarkoittaisi sitä että kaikki on ok mutta itse startissa on vikaa,johtoliitoksia kannattaa tietenkin ensin availla ja putsailla,akusta johdot irrotettuina.Siihen isoon virtajohtoon ei saa kajota millään työkalulla kun piuhat akussa kiinni,tulee vahingossa kumminkin oikosulku ja niillä voimakkuuksilla sulaa äkkiä työkalut ja palaa auto.Tarkista myös muut starttiin menevät johdot ja niiden kontaktit,erityisesti juuri ne pienemmät.Jollei nämä keinot auta joudut luultavimmin irroittamaan koko höskän sieltä ja hommaamaan uuden tai korjaat sen vanhan laakeroimalla sen ja vaihtamalla sen solenoidin joka sitä naksetta pitää siellä,jos vaikutti vaikealta niin turvaudu ammattiapuun,uusi starttimoottori ja vaihtotyö kustantanee 200-250Euroa.Mahdollista on kokeilla ennen operaatioon alkamista että se oikeasti on rikki,tarvitset siihen pari metriä jotain pikkupiuhaa ja yhdistät toisen pään akun + napaan ja toisen pään sinne startin herätevirtapiuhaan,autoa enempää tuntematta en tiedä onko siellä montakin eri vaihtoehtoa,nyrkkisääntönä se pienin piuha siellä,jos nyt toimii on vika sitten siinä kontaktissa tai virtalukossa etc.. :argue:
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Startti on repsikan puolella koneen takapäässä, samassa kohtaa kun öljynputsari mut toisella puolella. Jos sähköä on niin luultavasti solenoidi ei kytke starttia päälle kun naksahdus sentään kuuluu. Saattaa tietysti olla että neutral safety switch ei kytke kunnolla.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nyt starttasi

    Aamulla käyntiin niin lähti ettei mitään ongelmia. Voisikohan vika johtua jostain anturista, lämmöstä?
     
  7. juniorijussi

    juniorijussi 1st gear

    Itselläni oli sama vika kun astron ostin ja vika poistui virtalukon vaihdolla....vinkki...
     

Kerro tästä muillekin!