hehkun tarkistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 27.4.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    miten voi testata/todeta että hehkut on kunnossa. mittaamallako vai muu poppakonsti.
     
  2. 2fast

    2fast 1st gear

    hehku

    hehkusta johdot irti ja ohmilla mittaat..
     
  3. kane

    kane 1st gear

    ...tai sitten hehku irti ja testaat akulla, pitää punehtua :oops: kärjestä alkaen.
     
  4. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Pihtivirtamittarilla (jos käytössä) saa myös helposti todettuun hehkun kunnon.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kertokaapa miten tuota mittaria käytetään...?
    Siis kun haluan mitata, onko tulppa kunnossa.
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Ihan hyvä konsti on kun irrotat tulpan. Sen jo näkee jos on sulanut. Mut jos vauriota ei näy, niin anna tulpan runkoon maata ja liittimeen plussaa. Montaa sekuntia ei tarvii plussa anta kun jo näkee hehkuuko.
    Ja muista et, hehkutat testissä vaan ihan hetken, varsinkin jos pikahehkut.
     
  7. wili

    wili 3rd gear

    Pikatesti. Liitin irti, virtakynällä akusta hehkun päähän: jos lamppu syttyy on hehku OK.
     
  8. kane

    kane 1st gear

    Mutta mutta... kun on tullut vastaan hehkuja jotka ei kuumene niin tipistä vaan varresta... ei iso homma ottaa pois ja testata akun kanssa.
     
  9. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Näin on, eli irrotus ja hehkun testaus
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    ota hehkun liitin irti ja ota akulta hyppyjohto ja lyö hehkun päähän. jos kipinöi niin kunnossa jolloin ottaa virtaa vastaan. jos ei niin sökö. tietysti pihtivirtamittari on nopein...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    hehku

    :D Helppoa kuin mikä,hehkun johdot irti ja akkulaturiin virta maa moottorin kylkeen ja plussalla hehkun päähän jos laturinviisari vetää täydet niin kunnossa on jos ei tapahdu mitään niin sököhän se. Eikä tarvii irrottaa hehkun hehkua.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pointti onki siinä, että miten se hehkuttaa, tulppa voi hehkua vaikka ei täysin kunnossa oliskaan, eli ei hehku tasaisesti päästä alas. :wink: Virtatestaus ei kerro koko totuutta.
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Totta turiset... :wink:
     

Kerro tästä muillekin!