startti naksuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja xjford, 2.5.2005.

  1. xjford

    xjford 1st gear

    nyt lakkas sitten käyttiksen startti pyörimästä (saab-88). napsuu vaan kun kääntää avaimesta, ja sama juttu kun koittaa ruuvarilla startin kyljestä... mahtaisikohan joku tietää missä vika. maadotusko??? :-?
     
  2. siltsi

    siltsi 1st gear

    Veikkaan että solenoidin kontaktipinnat ovat lopussa. Solenoidi naksahtaa kiinni, mutta ei kytke itse moottoria päälle. Kaiketi Saabiinkin saa ko. kontaktiläpyköitä tarvikeosina, eikä ne maksaa juuri mitään. AInakin jos vertaa koko startin ostoon.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Jepjep, sit vaan solenoidia kyselemään varaosaputiikista.
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Osta sitten hiiletkin samalla.
     
  5. 944676

    944676 1st gear

    Noi on mahdollisia vikoja ja sit on vielä selasiakin vaihtoehtoja että startti on vaan niin likanen etti pyöri tai sit siltä on laakeri puslat niin kulunu että se ei sen takia jaksa pyöriä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    akku tyhjä :eek:
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tossa on totuutta, asia joka varmasti vaikuttaa.
     
  8. Morgan Kane

    Morgan Kane 1st gear

    Akku

    Juu. . . kantsii varmaan alottaa tutkiin siitä halvimmasta vaihtoehdosta, eli akusta. Mut jos ongelma jatkuu esim. apuvirralla, niin sit solkkukauppaan. Voihan toki olla, että ite startti on sökö ja solenoidi kolahtaa kovastikin päälle, mut ankkuri ei lähe pyöriin. (Laakerivamma ym ym. . .) Useimmiten ja onneksi se kuitenkin on vaan se solenoidi.
     
  9. siltsi

    siltsi 1st gear

    Mutta jos haluaa säästää rahaa, niin kannattaa kysäistä ennen koko solenoidin ostoa pelkästään niitä kuparisia kontaktilätkiä. Ne maksa alle 10 euroa ja on siten jopa akkua halvempi remppa. Toistaiseksi olen saanut ko. läpykät kaikkiin startteihin mitä olen rempannut (Volvo, Nissan ja Chrysler)
     
  10. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Ei kannata turhaan naksutella saattaa palaa kollektorin pinta karrelle.
     

Kerro tästä muillekin!