Keltaiset parkit/vilkut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja 4dtolppamies, 13.5.2005.

  1. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    ...mites se menikään, en nyt löydä sitä threadia missä asiaa on käsitelty. Vuoden 64 Chevellen parkit pitäisi kuulemma vaihtaa vaikka umpioihin koska "ei saa eikä ole koskaan saanutkaan olla keltaisia parkkeja". Höh, nämä ovat olleet tässä suomiautossa vasta 41 vuotta ja kelvanneet! Mutta näin ne viisaat sedät konttorillla kuorossa kertoivat...naapuriauton katsastaja tuli oikein asiasta huomauttamaan kesken jälkitarkastuksen...

    Hmm. -65 Belaruksessa moiset kelpasivat aina ilman rutinoita...? Päästivät sentään läpi.
     
  2. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Kyllä mäkin joskus väittelin asiasta ´64 Impalaa katsastaessani. Lueskeltiin oikein kirjoja, ja kyllähän sieltä löytyi maininta, ettei eteenpäin saa näkyä ruskeankeltaista valoa.
    Lupasin katsastustirehtöörille, että vaihdan parkkilasit heti kirkkaiksi, kun hän minulle sellaiset toimittaa... Tässäkin tapauksessa oli kyse Suomiautosta, eli kyllähän ne siinäkin olivat kelvanneet kymmeniä vuosia.
    Omalla kohdalla homma selvisi puhumalla, kun totesin katsastajalle, että nykyäänhän on ajettaessa pidettävä aina ajovaloja päällä, eli eihän parkkivaloja tarvitse polttaa milloinkaan. Kun heppu mutisi, että entäs jos joutuu jäämään tien laitaan, niin naureskelin, että eihän tuollaisilla vekottimilla milloinkaan matka jää kesken :lol: Pienen narinan saattelemana leima irtosi ja matka jatkui!
    Olen kuullut, että jopa museoautoon on kehoitettu vaihtamaan kirkkaat parkkilasit, eli kyllähän tuo oranssien parkkien polttaminen taitaa rikoksena lähennellä murhaa tai ainakin tapon yritystä...!
     
  3. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    -67 tais olla viimeinen vuosikerta kun sai olla keltaiset parkit..
    "Ei ole koskaan saanutkaan olla.." jo on melkoista tuubaa katsastusmiehen suusta! Onneks mulle ei oo sanottu ikinä noin koska siinätapaukses olis varmaan tullu hylky "kun on jotain vikaa ratin ja penkin välissä..!"
    :mad:
    ..olisin nimittäin saattanut lipsauttaa jotain tilanteeseen sopimatonta suustani..
     
  4. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    Vaihda konttoria. pitäskö käydä koulu loppuun niin sais olla oikein AMK:n insinööri ja vittuilla asiakkailleen?? Mulla jäi TeKussa vissiin se "Vittumaisen esimiehen-kurssi" käymättä.Kyllä harmittaa nämä virkaintopaskiais... jääköön sanomatta.. jotka jaksaa (tai ei jaksa enää) keksiä jotaki jos ei vilkuista,niin parkit, tai piilo-farmarin takapenkin kallistustus on väärä tai väliseinä...miten paljo jatkan tätä..
    Kaikki vanhat autot paalataan?
     
  5. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Onhan näitä... joskus käytiin kaverin museoleimattua -63 Buickia katsastamassa ja yrittivät myös vaatia kirkkaita parkkeja. Sama katsuri tosin meinasi myös päästömitata ko. laitteen... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Konttori vaihtoon ja kirjallinen kantelu AKE:een ammattitaidottomista katsastusinsinööreistä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    onhan näitä "virka intoisia" katsureita vaik kuinka paljon...kaikki pitäis polkee suohon ku ei ne pahemmin autojen päälle ymmärrä...paitsi jotkut katsurit on ihan asiallisia ja ovat minullekkin maininneet esim semmoisesta josta ei olis saanu leimaa

    mut sanoivat vaan että "korjaahan tuo mahdollisimman pian nii on hyvä mut kuitenkin pistän tän leiman tänne kun tiedän että pistät sen kuitenkin kuntoon" pienten selittelyjen jälkeen ensimmäisellä kerralla :rotfl: nii kas kas seuraavana vuonna sattui sama katsastaja nii eipä löytäny sillo mitään vikaa ja sano että oot laittanu vielä asiallisempaan kuntoon autoa
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    mä oon katsastanu -65 darttini ainakin 10 kertaa eikä koskaan oo valitettu keltaisista parkeista mutta nyt katsuri sanoi että siinä saa olla keltaiset parkit mutta ne pitää sammua kun laittaa ajovalot päälle,että tämmönen tapaus tälläkertaa! :lol:
     
  8. timppa

    timppa Gearhead

    A-katsastajilla oli ainakin hyrylässä virheellinen ohje "lunttilappu". 15min kaksi katsuria selvittivät kirjoista ja kansista ja sitten sanoivat että: "Joo meillä oli virheellinen ohjelappu 68 ja uudemmissa pitää olla kirkkaat parkit." Ohjelapun mukaa 57 pitää olla kirkkaat etuvalot...
    Mutta joka tapauksessa näillä tiedoilla -63, keltaiset parkki-vilkut ja leima tuli....
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No joko sait leiman?

    ennen 1968 käyttöönotetussa autossa saa olla keltaiset parkit ja sen jälkeen pitää olla kirkkaat parkit.

    Sitten taas vilkut pitää olla keltaiset 1.3.1983 jälkeen käyttöönotetuissa.

    Minulla on tuo 1983 buickki ja siinä piti vähän lakikirjaa lukea, että miten ne valot nyt saa ollakaan.
     
  10. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Juu leima tuli silti, sanailivat kyllä että "ensi katsastuksessa asia tulee viimeistään esiin jos ei ole korjattu".

    :rotfl:
     
  11. Vanishing Point

    Vanishing Point 1st gear

    Mulle katsastusmies huomautti etteri saa olla keltaisia parkkeja ja takasivuvalot olisi pitänyt olla peitetty. Leima kuitenkin tuli.

    Mies oli muutekin vähän sekaisin... kun lähti jarrupenkistä,niin ei arvannut että auto kans LÄHTEE 8) Unohti katsoa iskarit ja ajovalot

    Kaikesta huolimatta mielestäni nykyisin on paljon helpompaa katsastaa auto kuin noin 10v sitten. Silloin hylkäys saattoi tulla todella lapsellisesta asiasta.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    keltaiset parkit

    itse laitoin novassa orkkis parkit ja ajovalojen umpioissa olevat palamaan samaan aikaan ja leima setä kehui "räleiksi" näin Lahessa.
     
  13. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    -65 kanssa ei ongelmia kouvolassa... keltaset palaa kuin niiden kuuluukin
     
  14. A.McBill

    A.McBill Gearhead

    joo näin sanotaan jossain direktiivissä tai ainaki katsastusmies niin mulle väitti. ja tietenkin riippuu onko katsastusmies saanu edellisenä yönä että jaksaako kiinnittää asiaan huomiota. joskus tuntuu että katsovat läpi sormian jos on muuten auto kunnossa ja koitettu laittaa muutenkin näin ainakin meillä
     
  15. Hanxi

    Hanxi Gearhead

    Velipojan Fordin rek.otteessa lukee katsastusmiehen jäljiltä"Eteenpäin näyttävät valot poistettava"!! Vaatimuksen toteutuksella on herkuteltu monta kertaa...teoriassa. Poistettu on ainoastaan keltaisten parkkien polttimot mikä lienee ollut virkamiehen tarkoituskin.
     
  16. timuli

    timuli Gearhead

    Heh siinäpä oikia perjantai-illan ratsia sota :rotfl: menisköhän konsttaappelilla sormi suuhun :eek:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos on polttimot kokonaan poistettu, niin onkos enää eteenpäin vilkkua? Itse olen leimaa varten irroittanut parkkien johdon, että vilkut vielä pelaa. Valoumpioista löytyy normaalit parkit.
     

Kerro tästä muillekin!