ecm

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 14.5.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    mitäs tässä nyt tekis aioin capricesta katsoa vika koodit mutta ses valo vilkkuu vain yhden kerran ja sen jälkeen valo himmenee ja sammuu kokonaan.onkohan ecm paskana vai mikä? :odroll:
     
  2. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Oliko työjärjestys oikea?
    Eli:
    -Auto sammutettuna
    -Yhdistä ALDL liittimen A ja B "nastat"
    -Virta päälle,älä käynnistä moottoria.

    Kyllä sieltä pitäisi tulla vähintäänkin vikakoodi 12, eli ilmoitus siitä ettei moottori käy.(liittyi muistaakseni HEI-jakajan kierroksiin)

    Tuo ei kyllä lupaa hyvää jos valo himmenee hitaasti.

    ps. Mikä vuosimalli? TBI moottoriko?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyllä on tehty aivan ohjeitten mukaan ennen on toiminut .vuosimalli -90 ja tbi mikäli oikein muistan onhan tbi yksipisteruisku?. ei anna siitä 12.toista kuin ensimmäisen ykkösen sitten valo hiipuu vähitellen kokonaan sammuksiin.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    lisäys edelliseen eihän tuossa ole hei jakajaa
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    ??? 1990 varmasti on.. Ellei siellä pellin alla tekniikka ole vaihtunut tehtaan jälkeen..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikös hei jakajassa ole puola jakajan kannessa kiinni???
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kyllä.. Ainakin tuon ikäisessä.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    miten saan laitettua kuvan tänne od.hen nii saa joku auttaa ja selvittää mikä jakaja on kyseessä :oops:
     
  9. 350tbi

    350tbi 1st gear

    Itsellä 1990 350TBI ja alunperin ulkopuolinen puola, ja näin pitäisi olla kaikissa tuon ikäisissä.
     
  10. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Nyt tämä lipsuu aiheesta. Kysyjä tarvitsee apuja vikakoodeihin ja ECM:ään , ei virranjakajan malliin.

    Koodi 12 ,eli moottorin käynti tieto pitäisi joka tapauksessa tulla, oli jakaja mikä hyvänsä.

    Täältä voi löytyä jotain apuja.
    ehkä...

    http://www.handen.us/
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    olet oikeassa aihe lähti väärille urille.! :lol: tietääkö tai siis onko kellään tietoa ecm. sielunelämästä.
     
  12. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Onko autossasi TH700 laatikko? Jos turbiini lukko toimii, ei ECM ole kuollut.
    Tarkistele piuha liitoksia. Maadoitukset tapaa olla heikkoja kohtia näissä vehkeissä. Eikös se boxi ohjaa TBI-moottorin ruiskutustakin? Jos motti käy, on toivoa jäljellä! :D
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ööh...mikä itseasiassa mahtaa olla vikana että vikakoodit pitäs lukea ? :eek:

    Eikö kone käy kunnolla/ollenkaan vai palaako SES-valo ?

    Ensinnäkin jakaja on HEI ,eikä mikään muu !!!!

    Puola on erillinen uudemmissa HEI-järjestelmissä.

    ECM ohjaa nimenomaan ruiskua ja sytytystä,sekä TH 700:n turbiinilukkoa.

    Jos kone käy niin ECM ei ole rikki ainakaan kokonaan,mutta jos erittäin huonosti,niin silloin mahdollisesti kyllä...käy silloin CALL PACK:n tietojen ohjaamana eli käytössä LIMB HOME-mode (nilkuta kotiin)...

    CALL PACK = se toinen lastu ECM:N sisällä...pitää sisällään auton perus tiedot ja "nilkuta kotiin" peruskäyntisäädöt.

    Voisiko olla vika mittariston/SES-lampun maadoituksessa ?

    Jos vika lampussa tai johdoissa,niin voisihan saman testata myös ALDL-pistokkeestakin...napa D ruskea/valk johto,on yhtä kuin SES-valo eli sen ja navan A väliin sopiva lamppu tai volttimittari ja näyttää saman kuin SES-valo...

    Jos ei auta niin miksei voisi kokeilla samaa suoraan ECM:n navasta A5 ruskea/valkea johto eli sieltä josta lähtee johto SES-lampulle ja ALDL-pistokkeelle...

    Sama juttu jos vika on ALDL-pistokkeen navoissa/johdoissa A ja B...napa A on maa eli auton runko ja napa B lähtee ECM:ltä navasta A9 valko/musta johto...maadoittaa sen suoraan sieltä.

    No jokainen kokeilkoon OMALLA VASTUULLA,mutta jotain tuollaista voisi kokeilla...tämä ei myöskään auta jos ECM jaskana... :(
     
  14. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ec ämmä

    Nyt en ihan varma oo, mut eikös se ollu niin, että ruiskukoneissa A:n ja B:n yhdistäminen pitäisi tapahtua silloin kun kone on käynnissä?

    Oliko asia niin, että ruiskukoneet jättävät eri tietoja muistiin ja niitä pystyi lukemaan silloin kun kone on käynnissä ja vasta sitten yhdistellään A ja B. Sitten jos kone ei kierrä ja A:n yhdistää B:hen niin eri dataa antaa?

    Jotain eroa oli kaasarikoneen ja Tbi:n koodien lukemisessa, mutta jos joku paremmin muistaa ja valaisee muistihäiriöistä, niin kiitos siitä.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    kone pyörii mutta turbiinin lukko ei toimi. turbiini uusittu viime kesänä tcc.solenoidi kuukausi sitten.oli ongelmia käynnin ja sytytyksen kanssa.sytty on kohdallaan ja nyt käy jopa kaikilla pytyillä.vikakoodeja ei vaan saa enää ulos .
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    nii ja laatikko on200r4
     

Kerro tästä muillekin!