Caddyn startti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 17.5.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Missähän vois olla vika kun ei caddy käynnisty kuumana,starttiin on vaihdettu hiilet yms kuluva sekä virtapiuha on myös uusittu paksummalla tavaralla,mutta ei auttanu mitään koneen lämmettyä startti jaksaa tuskin pyörittää konetta,kun viilenee niin alkaa pyöriä ja käynnistyy,saisikohan caddyyn jotakin tehostarttia vai onko tyytyminen alkuperäiseen ja mistä vois hankkia ja auto oli -61 ja kone 390
     
  2. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    oisko vaan sytkä aikasella :wink:
     
  3. webcaddy

    webcaddy 1st gear

    No Pahus;-( 1962 CPDV S.63 390Cid :cry:

    Mulla sama vika. teki tuota ajoittain konerempasta lähtien, vaikka oli startista kaikki hilut uusittu.
    Startin bendix veti mainiosti ja viileenä pyörittikin aina hyvin ja yleensä kuumanakin. Yleensä käynnistyi paremmin kuumana kuin kylmänä. Kuumana ei tarvinnut kuin avainta käyttää, niin jo hörähti käyntiin.

    Ajoittain ei sitten niin millään jaksanut kuumana pyörittää. Ajattelin sen loppuvan kunhan kone on sisäänajautunut?

    Toissakesänä sitten teki viimein sen että kone alkoi kuumana sammuilemaan ja veto loppui kuin seinään.
    Eikä startannut, kun ei startti yksinkertaisesti jaksanut pyörittää.
    Nyt on kone auki, eikä vielä ole löytynyt mitään vikaa, moottori juuri ja juuri sisäänajettu.
    Vielä männänrenkaiden välykset tarkistettava ja kasausvaiheessa uudelleen laakerivälykset. Tosin kampura ja koko moottorin liikkuvat osat pyörivät ainakin kylmänä ilman suurempia vastuksia.

    Tuskinpa sille muuta voi tehdä, kuin pistää kasaan ja käyntiin. Taitaa olla vain uskon puutetta, tai starttimoottorin vaihto edessä. Tilauksessa on jo varmuudeksi uusi startti. :lol:

    Moottoria purkaessa havaittu seuraavaa:
    Vaihdelaatikon öljyt syylarissa. :-?
    Glygolit lootassa ja vaihdelaatikon sisäkalut uusiksi. Syylari remonttiin.

    Vakuuttivat automaattihuollossa ettei glygoli lootassa voi aikaansaada moottorin stoppaamista, kun välissä on momentinmuunnin joka antaa periksi tyhjäkäyntinopeuksilla joka tapauksessa?
    Glygolin joukossa ollut automaattiöljy heikentää kyllä jäähdytinnesteen toimintaa, mutta auto ei keittänyt eikä edes oireillut liian kuumana olosta. Lämpömittarin viisari oli tavanomaisella paikallaan ja tapansa mukaisesti valoissa tai jonoissa seistessä lähestyi mittarin puoliväliä. Kansitiivisteet kuin eilen laitettut, ei vuotoja.

    Öljynä käytetty Teboilin Goldia 10W40, paitsi parissa ekassa öljynvaihdossa joissa öljynä oli perinteinen Shellin mineraaliöljy 10W30. Täytyy kai siirtyä käyttämään mineraaliöljyjä?

    T: AJ.
     
  4. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Voisin myös kuvitella sytytyksen säätöä. Sitten vasta muualle. Katso että on tarpeeksi ampeereja akussa, ja että

    1. Akun maadoitus on ensiksi koneeseen, sitten vasta koneesta koriin eri kaapelilla
    2. Mahd. lyhyet kaapelit, tarkasta pääkaapelien kunto
    3. Solenoidikin voi mättää.
     
  5. Otto

    Otto Gearhead

    Kun aikoinaan ostin oman Buickelon, niin myyjä laitto mukaan ihan vaan jonkun akun sieltä tallin takaa että pääsen ajamaan kotio.
    Kun sen vaihto, niin ongelma katosi...

    Tosin aiheen aloittaja jo lienee vaihtanut akkunsa?
    Jos on, niin eipä ollut tästä hyötyä. Paitsi että minäkin ehdottaisin sitä kipinän ajoitusta.
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Caddystä en tiedä mutta kuinka läheltä starttia pakoputket kulkee. Olssis yleinen vika pakoputken lämmittämä startti ei jaksa pyörittää. Alunperin siinä putken ja startin välis on insinöörin keksimä pellilevy lämpösuojana.
     

Kerro tästä muillekin!