Moottorin lämpötila ja ECM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 22.5.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen tässä pikkuhiljaa yrittänyt jälleenrakentaa Capricen sähköjärjestelmää. Loppusuora alkaa pikkuhiljaa häämöttää, mutta vielä vaatii tarkennuksia.

    Eli:

    MCS (mixture control solenoid) saa ohjauksen ECM:stä (engine control module).
    ECM saa tietoa mm. lamdasta,TPS:sta (Throttle Position Sensor) ja CTS:stä (Coolant Temp Sensor)

    Voisiko CTS:n hajoaminen aiheuttaa sen ettei MCS toimi. Yleensä kun näihin autoihin kytketään sytytysvirta,MCS naksuttaa hetken. Tämä ei sitä tee.

    Käynnistyksen jälkeen MCS:n pistokkeeseen tulee kyllä noin 10-15Hz/ 20mV signaali, mutta eihän noin pieni taida riittää mihinkään. Paljonko pitäisi olla?

    MCS on vaihdettu ja toiminta testattu.Osaisiko kukaan kertoa kuinka sen perus-säätö tehdään ja mihin se vaikuttaa. Nyt se on laitettu aikalailla summittaisesti.

    Se Fast idle relay on edelleen hukassa.
     
  2. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Oli näköjään mennyt kirjautuminen vanhaxi :p

    Tämä on siis minun kysymys.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

  4. Anonymous

    Anonymous Guest

  5. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    No perskeles!
    Googletin tuon saman sivuston,mutta tulipa oltua taas hätähousu. :oops:

    Sieltähän ne jännitteet löytyy kun vähän kaivelee syvemmältä.

    Minä kiitän.

    Fast idle relay ei vielä sattunut silmään. Ehkä sekin vielä löytyy.
     

Kerro tästä muillekin!