6.2 dieselin laturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 23.5.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    sanoi sopimuksen irti, yksi diodi tasasuuntaussillassa oikarissa.
    Joutuuko p-kele ostaa koko laturin uusiksi kun kaupittelevat liikkeissä vain uusia latureita?
    Onko varaosia myynnissä?
     
  2. og_fin

    og_fin 1st gear

    todennäköisesti laturin saa korjattua mutta itse en ole perehtynyt ainakaan korjaamiseen joten itse veisin korjattavaksi tai ostaisin jostain uuden tai toimivan käytetyn.

    asiasta kuitenkin kolmanteen itsellä lojuu nurkissa yksi diisselin 63A:n laturi
     
  3. wili

    wili 3rd gear

    Ja uusi tuollainen kustantaa noin 100 €.
     
  4. taata

    taata 3rd gear

    Ainakin Rautakummussa näkyy olevan myynnissä diodeja ja diodisiltoja. Irtodiodit oli jotain 3-4E ja silta jotain 40-50E. Eiköhän noita löydy muualtakin.
     
  5. Löyly

    Löyly 1st gear

    Mitä pyydät?
     
  6. dumbovan

    dumbovan Gearhead

    63 on liian pieni vaniin :-? ite ostin köyhyyksissäni uuden 70:sen ja nyt huomaa että välillä ei lataus piisaa satkulla olis saanu 100 amppeerisen :cry:
     
  7. Luulija

    Luulija Gearhead

    Taitaa taas mennä vähän varsinaisen asian viereen, mutta sanonpa kuitenkin...

    Eli ainakaan 63A mainioon Delcoon EI kannata ostaa mistään jenkkitarvikekaupasta korjaussarjaa. Tämän sanon sillä perusteella että olen yhden sarjan ostanut, maksoikin yli 30E.

    Sitten melko pian oston jälkeen satuin löytämään nurkista B-asconan laturin korjaussarjan. Yllätys yllätys kaikki osat on ihan identtiset säätimen numerosarjoja myöten. Motonetissa maksoi moinen satsi jotain 20E. Lisäksi siihen sisältyi takapään laakeri, jota ei siinä "Assembled in Mehico"-satsissa muistaakseni ollut ollenkaan. Tosin siinä kalliimmassa oli mukana monikielinen kuvitettu A4 täynnä asennusohjeita ja kuvia.

    Näin siis kävi minulle kun aloin entiseen autooni varalaturia kunnostelemaan...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    94Amp. laturi Koskisella Hartolassa 85 ekuu.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Opelista delco-osia

    Mulla meni kans laturi 66A vanista yks diodi, otin tasasuuntaus sillan Opelin delcon laturista 65A kävi yksyhteen taas pelittää...
    Ilmeisesti Delcon latureissa samoja komponennteja paljonkin myös säädin sama.
     

Kerro tästä muillekin!