vanin hehku ongelma 6,2

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja always bb, 25.5.2005.

  1. always bb

    always bb Gearhead

    eli olen tässä muutaman kuukauden paininut (ja hermot menettänyt) sellaisen ongelman kanssa että auto toimii kylmänä eli hehkuttaa ja lähtee käyntiin kun näyttää avainta,mutta kun auto an ajamatta noin 30min niin ei millään käyntiin muuta kun sellainen tunnin ventta että jäähtyy melkein kylmäksi. olen vaihtanut sen anturan siihen koneen oikealle puolelle ja tänään ostin 95€ hehkutunnistimen joka on siinä koneen vasemmalla puolen koneen päällä ei vaikutusta ja liittimet olen käynyt monta kertaa läpi mitäs seuraavaksi auttakaa???.kertokaa edes kuka vois auttaa asiassa. ei viittis vielä paalata kun on just pellitetty ja maalattu.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oliskohan kyseessä imupuolen polttoaineputken ilmavuoto..? Se kyllä aiheuttaa saman oireen, mutta jos savua tulee putkista eikä silti lähde on taas kyseessä suutin vika.
     
  3. always bb

    always bb Gearhead

    miten se vaikuttaa hehkutukseen ja ei savuta kun on pumppu mykkä kanssa kun hehkut on pimeenä.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika yleinen ongelma on se, että startin hiilipään hela väljistyy ja moottori
    ei pyöri ihan riittävän nopeasti startatessa juuri vajaalämpöisenä, jolloin
    hehkuja ei tule. Lähtee ihan hyvin kuumana ja kylmänä, mutta vähän
    jäähtyneenä ei millään, kun automatiikan mielestä on kuitenkin niin lämmin,
    ettei hehkua tarvita.
     
  5. KimT

    KimT 1st gear

    Jos asia rassaa todella paljon, voit vetää siitä konepellin alta olevasta + navasta joka on heti oikealla, virtajohdon kabiinin kautta jossa jokin kytkin, ja sitä kautta hehkutulppien yhdysrautaan. Näin voit pakkohehkuttaa sen 8-10 sek. Muista aina palauttaa kytkin, ehkä keinukytkin olisi viisas ratkaisu valolla. Ei ainakaan kustanna kuin hieman vaivaa, kunnes varsinainen syy selviää. Joskus virtajohdon liitin hapettuu joka tulee pumpun solenoidille. Kannattaisi ehkä tsekata sen ensin, ettei sammutin jää välillä päälle, eli virta ei kulje aina.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se mitä tossa yllä sanoin ei koske välitettyä starttia, niissä on kuulalaakerit.
     
  7. akizone

    akizone 1st gear

    mulla "oli" sama omgelma viime kesänä!!! kylmänä hehkutti ja lähti komiasti käyntiin....sit ajo koneen lämpösex ja pistäyty kaupassa niin eipä antanu hehkua enää ja akut oli hiukan heikot niin pyörittäminen oli aika vaisua joten hetken sahattua buhti pois.....auto jäi siähen ja illalla tultiin apuvirran kanssa niin taas hehkutti ja laakista käymään.
    kaikenlaisia jibboja kokeiltiin kuten hehkurele irti siitä kannen kupeesta jottei johtaisi niin paljoo lämpöö kun siinäkin jokin tunnistin on.....ei auttanut!!
    kyseltiin yheltä gm asentajalta että onko vanissa viä jotain lisälämpötunnistinta niin se sano että aika harvinaisia on mutta jos sellanen löytyy niin johdot irti (älä helvetissä käytä!)

    ja löytyhän semmonen....siellä lähellä termostaatin koppaa sellanen anturi....ja kun liittimen nappas irti niin jo alko lämpösenäkin hehkuttaan ja mikä tärkeintä....lähtee muuten viä hienosti käymään.. :)

    näin mulla
     
  8. always bb

    always bb Gearhead

    eikös tossa termarin kopan vieressä ole se yksi piuha joka näkyy myös edestä päin katsottuna sitäkö tarkoitat akizone
     
  9. akizone

    akizone 1st gear

    ei taida edestäpäin näkyä (en nyt ihan varmaksi sano) tars huomenna kattoo....se on sellanen litin mihin menee 2 johtoo. muut piuhat siinä vieressä meneekin pumpulle.


    ite otin irti sillai että koppa pois sisältä ja ilmanputsarin kotelo pois niin jo näkyy selvästi.
    sitä ei tosin ihan kaikissa vehkeissä ole mutta kuvittelisin että löytyy

    ja toivottavasti auttaa... :wink:
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aikaisemman epäilyni mukaan, jos se vika kuitenkin on oikeasti siinä
    startin helassa, se käy ajan myötä startin ja akkujen päälle kun se startti
    imee paljon enemmän virtaa kuin ollessaan kunnossa. Ja helpottaisi ehjänä
    pakkasstarttejakin... Kannattaisi minusta tarkistaa ainakin, jos ei peräti
    suosiolla uusia. Kyllä sen pitää käyntiin lähteä haaleanakin vielä ilman
    niitä hehkuja.
     
  11. akizone

    akizone 1st gear

    ei välttämättä vanhemmissa ja varsinkin kun kones on jo kulunut...tossa olen muutamalta jampalta kuullut että jos on vähän hehkuja rikki tai lämpösenä ei anna hehkua ollenkaan niin joutuupi hetkisen sahaamaan (jopa joutunut pilottia käyttään vaikka ei suositella) :soosoo: mutta sitten jos ei startti jaksakkaan pyörittää konetta kun laiskasti eikä hekuta niin siihen ne viimesetkin toiveenrippeet menee auton käynnistymisestä eli jos on akut timmissä,kone timmissä ja startti timmissä niin takuulla lähtee ilman hehkuja käyntiin lämpösenä mutta kun joku klikkaa niin jotain on tehtävä......korjata :wink:
     
  12. always bb

    always bb Gearhead

    pitää tutkia nämä molemmat tässä kun kerkeen palaan asiaan
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Minkä vuosimallin rele? 85-93 elektroninen? 5-napanen riviliitin päällä?
    Neljään tulee piuha?
     
  14. always bb

    always bb Gearhead

    auto on -92 ja se tunnistin rele on 4 napanen ja uusittu turhaan (93€)
     
  15. KimT

    KimT 1st gear

    Mikäli tarkoitat konepelti auki vanissa ja katsot suoraan konehuoneeseen, näet ruiskupumpun sammuttimen johdon n. 40-60 cm päässä. Sitä ei pidä kiskaista irti. Solenoidi ei saa virtaa enää, eikä pumppu polttoainetta. Joskus tämä aiheuttaa hapettuessaan onkelmia, syytä pitää puhtaana.
     
  16. kane

    kane 1st gear

    always bb, katso koti email.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pitäikö vaihtaa 5,7D hehkutus-systeemi...! :lol: :lol: :lol:
     
  18. always bb

    always bb Gearhead

    KANELLE kiitos kaaviosta
     
  19. kane

    kane 1st gear

    Nooh, jos auttaa niin hyvä :)
    Kerro miten homma edistyy...
     
  20. always bb

    always bb Gearhead

    olipas systeemissä sitten niin naurettava vika,jota ei ekana kyllä uskonu
    alapuolen akussa navat löysalla kiristin ja putsasin ja nyt, arvatkaa mitä...
    TOIMII kun sveitsiläinen kello. Startti rupesi puörittämään sellaista kyytiä että en muista milloin olis noin pyörinut. pienestä on joskus kiinni
     

Kerro tästä muillekin!