Kokemuksia näistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Belvedereman, 26.5.2005.

  1. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    5 heppaa maakaapeleiden uusimisella :eek:
     
  3. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    On kondensaattorilla ja kuparikaapelinpätkillä hintaa!
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaikki hyvät keksinnöt on kai jo keksitty, mutta että 129 euroa pitäisi maksaa siitä, että saa yhdistettyä maadotuksia konepellin alla? Parin kympin biltema kaapelit ajaa saman asian...

    Oleellisinta on varmaan tuo ensimmäinen lause :lol:

    "Tämän hyödyn määrä vaihtelee"
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tuninki autossa pakollinen.
     
  6. Havu

    Havu 1st gear

    Tuohon jänniteregulaattoriin-mikälie-systeemiin en sano mitään, mutta tuota maattojuttua en kyllä heti niele!
    "Tuloksena on jopa kymmemenen kertaa pienempi impedanssi (näennäisvastus) kuin tehtaiden alkuperäisillä maattojärjestelmillä"
    Eikös impedanssia ilmene pelkästään vaihtosähköllä? Tasasähköllä olis pelkästään resistiivinen vastus.. :eek: Kuten mietmi-3 totesi, tuuninki ukkojen must-ostos! :rotfl:
     
  7. Havu

    Havu 1st gear

    Mutta mitähän raati mahtaa olla näistä mieltä?

    "Jokaisessa HotWire-sytytysjohtimessa on kondensaattori, joka saa sytytyskelan energian latautumaan, kunnes jännite saavuttaa ionisoitumisasteen, jolloin energia purkaantuu tavallista huomattavasti lyhyemmässä ajassa antaen erittäin voimakkaan kipinän"
     
  8. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Onko kukaan kokeillut tuota Hiclone-kiihdytintä?? Mulle ukko väitti korjaamomessuilla että Camaron olivat kokeilleet ja eron homasi ajossa selvästi.. ?? Noh, onhan noilla palautusoikeus.
     
  9. Hessu1

    Hessu1 1st gear

    Joo siis impedanssi tarkoittaa tosiaan vaihtovirta piirin vastusta mutta varmaan tuossa ois oikee sana just resistanssi mutta periaatteessa kuitenkin ihan sama asia.
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä tein elektroniikanlabrassa 13.8v regulaattorin parista kondensaattorista, vastuksesta ja IC-piiristä. (78joku?) Ideana oli kai se, että jos vaikka laptop tai joku muu ladattava laite ei halua syödä virtapiikkejä, niin tommonen regulaattori on hyvä olla olemassa.
     
  11. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Jos haluaa sytytyslaitteille enemmän jännitettä, ei tarvitse kuin repiä etuvastus pois, niin johan löytyy.
     
  12. Aako

    Aako 1st gear

    niin,jos ihan väkisin ongelmia haluaa... :soosoo:
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead


    Minä en noista ionisoitumis sun muista tiedä mutta se pitää paikkansa että konkalla saadaan lisää tälliä nopeasti. Nämä hifi porukat käyttää muutaman faradin konkkia saadakseen siirrettyä valtavan energian lyhyessä ajassa. Joten varmaan syttyjohdoissakin toimiis tiedä häntä!
     
  14. jukka63

    jukka63 1st gear

    tää on taas tätä=rahat pois tyhmiltä ja muilta tietämättömilta.etua nolla,paitsi myyjälle :D
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voi noista oikeastaan puhua ihan miten haluaa, sillä impedanssivektori = resistanssi + reaktanssi imaginaarisena. Reaktanssi riippuu taajuudesta ja tasavirrallahan sitä ei oikeen paljon ole ja siks impedanssi onkin tasavirtavehkeessä pelkkä resistanssi.

    Mutta eiks impedanssi ole paljon myyvempi kuin pelkkä resistanssi, siitä tulee heti ainakin 5 hevosvoimaa lisää :D
     
  16. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    En tiennytkään että tuossa on kyse pelkästä kondensaattorista. Mutta mitäs kun tämmöinen pelle peloton haluaa näprätä kaikenlaista niin voisko hommata jostain autohifiliikkeestä ns. normaalin esim yhden faradin kondensaattorin. Sitten kytken sen kautta virrat esim sytytyslaitteistolla ja kenties ajovaloille. Nyt ongelmana on se tuossa moparissa että laturi lataa jotain välillä 12 - 14 volttia. Ei kai tuo vaarallista tai edes harvinaista ole mutta kumminkin. Eli tyhjäkäynnillä valot plus sytytyspuoli sais enemmän voltteja kondensaattorista kuin laturi lykkää auton sähköjärjestelmään.
     

Kerro tästä muillekin!