Lämpömittari pimeänä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja KimK, 30.5.2005.

  1. KimK

    KimK 1st gear

    Eli otsikon mukaisesti mittariston moottorin lämpömittari sanoi sopimuksen irti, eli näyttää nollaa. On oirehtinut pari kertaa aiemminkin, mutta nyt näyttää jääneen sinne lopullisesti.

    Mistähän vikaa kannattaisi lähteä ensimmäisenä etsimään? Kyseessä lienee jonkin sortin maadoitusongelma tai vastaava.

    Kannattanee ensin varmaan katsoa anturin seutu, mutta mistähän sen löytää? Mittaristo lienee varsin tuskallinen purkaa.... :(

    Auto allaoleva.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    oisko anturi termostaatin lähettyvillä siitä lähtee yksi johto voipi olla poikki
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Sitten kun löydät sen anturin siitä termarin lähettyviltä pistä virrat päälle ja ite tai kaveri kattomaan mittaria kun toinen teistä kokeilee sillä anturinjohdolla koneenrunkoon. Heiluuko viisari, jos heiluu niin anturi todennäköisesti kaputt.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lämpömittarin anturille taitaapi mennä useimmiten tumman vihreä johto.
    Sen kun irrottaa anturista ja vaikka maadoittaa välillä sillä aikaa kun apulainen katsoo mittaria. Jos mittari silloin sirtää neulaa kovasti eri suuntiin, niin anturissa lienee vikaa...
    Jos ei niin sitten johto tai mittari...
    Muutes virta päällä tämä koe toimii paremmin.
     
  5. MikaelT

    MikaelT Gearhead

    en viitti alottaa uutta ketjua joten kyselen tässä samassa. Onko anturi vai mittari vika kun ajossa, siis auto käynnissä ei lämpömittari nouse mutta kun koneen sammuttaa nousee mittari siihen tavalliselle tasolleen. Auto on -91 diisseli vani.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joskus mittari "valuu" näyttämään jotain lukemaa kun virrat katkaisee.
    Silloin voi olla anturin johto poikki ja kun on virrat päällä, mittari ei saa signaalia ja näyttää jotain ääripäätä, yleensä nollaa ja kun virrat katkaisee, viisari putoo painovoimalla jonnekin kohtaa asteikolla. Jos siis on semmonen asteikko, jossa mittari sojottaa sivulle tai alas.
     
  7. MikaelT

    MikaelT Gearhead

    En ehtiny purkaa mitää...jossain ilmeisesti katkosta kun viikonlopun aikana alkoi mittari toimia. Tosin, olin aika kauhuissani ensin, kiehuukohan tää ny ku näyttää varttia! mutta ei...normaalia toimintaa.
    Nii ei se mittari kyllä painovoimalla viisaria "laske" vaan viisari nousee siihen vartin kohdalle kun virrat pisti pois.
    Pitääpä korjata sitten kun on rikki :)
     

Kerro tästä muillekin!