Astron sähköistä ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 5.6.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä mahtaa olla kun vilkuttaa toiseen suuntaan niin toimii ja kun kokeilee vilkkua toiseen suuntaan niin valot vain palavat kokoajan ?

    Entäs pyyhkijän moottori, ei toimi kun yhdellä nopeudella.. ??
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    vilkkurele entinen
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Toisen puolen lampuissa jotain maadoitushäikkää?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Relettä epäilin kanssa, eikö siinä ole tuo takalamppu yksilankainen mikä alkaa vilkuttamaan eikä kaksilankainen ?

    Entäs pyyhkijänmoottori, onko se itse moottori sökö vai onko siinä jokin säädin välissä vai onko itse viiksi entinen ?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mistäs ihmeestä noita vilkkureleitä saa ? ei taida kelvata bilteman yleismalli ?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    usa parts 2-napainen 4,5e
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ainakin kun mun kotteroista on rele luovuttanut niin toiminta on lakannut kumpaankin suuntaan. Mut ei tuo ole kallis hankinta vaikka kokeilla.

    Vilkun viiksi noissa taitaa olla aika yleinen syy ihmeellisiin vilkku ja cruiseongelmiin?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    vielä yksi aloittelijan kysymys, onko rele konehuoneessa vai kojelaudan alla ?
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kojelaudan alla sellaisessa peltisessä "klemmarissa". Se "piirilevyllä" brake releasen lähellä oleva rele on hätävilkkujen. Sen muutes voi käyttää varaosana ja laittaa suuntavilkkuihin.
     
  10. GP

    GP 1st gear

    Kaikissa mun avaamissa releissä toiminta on toteutettu siten että vilkut toimii molempiin suuntiin tai ei kumpaankaan, eli ainakin muinoin toimintatapa perustu kait bi-metallielementtiin tms. jolloin vilkun nopeuteen vaikutti elementin läpi polttimoille kulkeneen virran suuruus. Esim jos yksi polttimoista palanut on virta pienempi ja nopeus muuttuu. Vilkun viiksikytkin on releen ja polttimoiden välissä ja sillä valitaan kumman puolen polttimoita vilkutellaan. Ei oikein tuntus olevan vika releessä. Palaako valot kirkkaina vai himmeesti ??
     

Kerro tästä muillekin!