Sytytyksen säädön tarkastus ilman ajoituslamppua?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja dean66, 14.6.2005.

  1. dean66

    dean66 Gearhead

    onnistuuko ja miten?

    -a-
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onnistuu kärjillä varustussa sytkässä. Lamppu (12V) puolan rinnalle ja pyörittämään käyntisuuntaan. Lamppu syttyy kipunan kohdalla.

    .


     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ykkösen tulpanjohto irti, ja irto tulppa johtoon kiinni, koneen runkoa vasten, oli jakaja mikä hyvänsä kun kääntelet sitä jakajaa niin kipinä napsahtaa.
     
  4. dean66

    dean66 Gearhead

    kone spekseistä :

    initial timing : 4 astetta BTDC
    total dist. adv : 32 - 40 astetta
    cent. adv. only : 16 - 20 astetta

    hmm... missähän kohtaa sen lampun pitäs syttyä ja missä kohtaa sammua? :)

    -a-
    ps. vielä en oo rikkonu mtn...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    4 astetta ennen yläkuolokohtaa. Noita muita varten sä tarttet sen ajoituslampun. Mä vahvasti epäilen, ettei ns. induktiivisella anturilla toimivat (esim. Mopar) kärjettömät sytkät anna kipinää sillä nopeudella millä konetta "hihnapyörästä pyörittää". Kärkien aukeamisen (ja samalla tuon perusennakon, 4 astetta) kyllä löytää lampullakin.

    -slant sickness-
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei saakkaan pyörittää konetta vaan käännät jakajaa niin liikkuu riittävän nopeasti.
     

Kerro tästä muillekin!