Juhannus pähkinä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 24.6.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tässä olen asentelemassa caprice stw -89 mankkaa ja tossa selailin tota service manualia! nyt alko mietityttään tuo virta puoli???
    Eli keltainen (koodi 43) on vissiin niin sanottu herätevirtajohto(avaimelta)
    ja oranssi on jatkuva virta?! Keltainen on paksumpi johdin?? ja se on 10a sulakkeen takana. Eikö tuon oranssin(20a) pitäis olla paksumpi johdin kun se on jatkuva virta ja vissiin virta myös powerant. virta!?
    Nyt alko miettityttään noi johdot perk.... :mad: mikä on mikä!?

    joku visaampi voi sanoa totuuden :odroll:

    PS. mikä helv..tin himmennin(dimmer) näissä delcoissa on??? valot päälle näyttö himmenee???? Helv.... hyvä optiovaruste varmaan pitäny tilata erikseen!! 8)
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tuumaappa asia näin. Se jatkuva jännite pitää radion elektronisen kellon ja asema muistin toiminnassa.
    Tämän heräte jännite annetaan radiolle kun sitä käytetään= otetaan tehoja.
    Se muistipiiri ei tyhjennä akkua vaikka auto seisoo kuukausi tolkulla mutta jätäppä mankka täysille ja koita käynnistää huomeníssa ei tapahdu mitään.
    Kyllä se dimmeri oli ihan vakio ei mikään lisäoptio.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hei sinä mutujen kuningas !
    ensinnäkin dimmeri juttu oli lähinnä vit...lua gm räpellyksiä kohtaan! no minkäs teet jos mutu ei ymmärrä!!??

    ja cd-soittimesta voi virran katkaista!! ei sitä helv..ti tarvi päälle jättää!! no mutuillahan on tapana jättää!!??
     
  4. ERT2

    ERT2 1st gear

    Toihan on hyvä tapa saada asiallisia neuvoja, joku kun jotain ehdottaa niin sitten pitää vittuilla perään...Hyvää juhannusta sinullekin!
     
  5. bbford

    bbford Gearhead

    Totta,oot tosiaan vitun fiksu jätkä kun kerran kyselet eikä vastaukset ole vissiin niitä mitä halusit kuulla?
    No,toivottavasti nyt hommat korjaantuu itsestään kun sulle tuskin kukaan enää jaksaa mitään vastailla.

    Jep jep.
     
  6. Aako

    Aako 1st gear

    Vastaus on aika ilmiselvä vaan eipä viitti nimettömälle vittuilijalle vastata,
    Ja tämä mainitsemasi "mutujen kuningas" on sitäpaitsi oikeassa
     
  7. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Ei helvetti mitä ääliöitä täällä on kyselemässä, toivottavasti ei löydy vastausta. Tämä mietmi-3 on varmasti foorumin asiallisimpia vastaajia ja tuntuu tuntevan tekniikkaa laajalti, turha alkaa sille vi**uileen.

    Siitä dimmeristä, päivällä kun on kirkasta niin ei ole valot päällä, joten näyttökin on kirkas erottuakseen paremmin. Illalla/yöllä valot päälle, näyttö himmenee kun näkyy pimeällä muutenkin. Yksinkertaista.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    vastaillaan nimettömälle mulkulle nimettömänä. Tunge ne oranssit ja keltaiset piuhat anukseesi kaikkineen sulakepesineen ja kytke punaiseen ja mustaan jännite. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    :odroll: toinenkin vieras vastaa vaikkei kysytä

    Oranssi johto on se jatkuva virtaska joka pitää yllä mahdollisia muistijutskoja siinä ratioolakonehessa. Ei tarvihe kovin paksu olla pitääkseen muistin virkeänä.

    Keltuainen antaa virtaansa kun avainta kierretään sinne on-asentoon tai ACC-asentoon, joka on eri suuntaan. Silloin toimii vain radio ja pyyhkimet.

    Jos siellä on harmaa tai ruskeahko johto niin se tulee mittariston himmentimeltä tai parkkivaloilta ja on tarkoitettu mahdollisten radion valojen ylläpitoon silloin kun on parkitkin päällä. Se ei ole mikään maadoitus niinku monet yllämainitut ovat joskus nuorempana saattaneet epäillä. Maadoitusta varten ois ehkä paras muutenkin vetää huoleti eri johto suoraan koriin ettei asia jää epävarmaksi.
    Asia erikseen on sitten ne mekaanikot jotka ei ymmärrä tasavirtaa ja joitten ei pitäisi ollenkaan tehdä sähkötöitä.
    Omaa syytähän se ei ole jos vahingossa kytkee väärin?

    Ja saahan niitä uusia radioita ostettua markkinoilta savun hälvettyä.
    Oravaisen nahkat vain jonoon.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    väri väriin ja loput maihin :D
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    pata on valttia
     

Kerro tästä muillekin!