MAFista MAP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 25.6.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten MAF muutetaan MAPiksi? Moottori on Camaron 305 v. 1989.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    :oops: Eiks kukaan tierä?
     
  3. RoseTeddy

    RoseTeddy 1st gear

    ihan helposti ei mitenkään. riippuu tietenkin että kuinka pitkälle ollaan valmiita menemään ja mitä muutoksella haetaan. "pikku"virittelyä varten maf:ihan on kai parempi, mutta eikös -89 camarossa ole Map-anturi vakiona :eek:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vakiona on MAF. :D

    Haetaan muutosta tiedon vuoksi :) .

    MAPhan on yksinkertainen pikku veitikka :eek: ja MAP iso ja kallis murikka :oops:
     
  5. vanha olds

    vanha olds 1st gear

    Tarvitset:
    1) MAP-anturin
    2) Uuden lastun ECU:n, joka toimii MAPilla tai ohjelmoitavan ECU:n
    (esim. Haltech, Megasquirt).

    Alkuperäinen MAF poistetaan. MAF-sensoriin tullut johdotus jätetään
    paikolleen, mutta poistetaan käytöstä. MAP-anturi kiinnitetään esim.
    paloseinään. MAPista lähtevä ilmaletku yhdistetään T-kappaleella
    polttoaineen painesäätimen alipaineletkuun.

    CONNECTOR PINOUTS:

    A1 PUMP RELAY
    A2 N/C
    A3 N/C
    A4 N/C
    A5 N/C
    A6 +13.8V SWITCHED
    A7 TCC
    A8 N/C
    A9 N/C
    A10 ROAD SPEED
    A11 MAP+ATS GND
    A12 GND

    B1 N/C
    B2 N/C
    B3 CRANK SENSOR GND
    B4 N/C
    B5 CRANK SENSOR SIGNAL
    B6 N/C
    B7 N/C
    B8 A/C REQUEST SWITCH
    B9 N/C
    B10 N/C
    B11 N/C
    B12 N/C

    C1 THFAN CONTROL
    C2 A/C CONTROL
    C3 IDLE 2
    C4 IDLE 1
    C5 IDLE 3
    C6 IDLE 4
    C7 4THGEAR (AUTO)
    C8 N/C
    C9 N/C
    C10 COOLANT SIGNAL
    C11 MAP SIGNAL
    C12 AIR TEMP SIGNAL
    C13 THROTTLE SIGNAL
    C14 +5V (MAP / TPS)
    C15 N/C
    C16 N/C

    D1 GND
    D2 TPS / CTS GND
    D3 GND
    D4 EST OUT
    D5 BYPASS CONTROL
    D6 O2 SENSOR GND
    D7 O2 SENSOR SIGNAL
    D8 N/C
    D9 N/C
    D10 GND
    D11 N/C
    D12 N/C
    D13 N/C
    D14 N/C
    D15 INJECTOR CONTROL 1
    D16 INJECTOR CONTROL 2

    Alkuperäinen johtotus käy, paitsi että:

    Johto B4 siirretään D4:ään.

    MAP anturin kytkentä:
    MAP pinni A haaroitus D2:sta.
    MAP pinni B haaroitus C11:sta.
    MAP pinni C haaroitus C14:Sta.

    KOKEILE!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos!
    Mitähän MAP-sensori ja lastu maksavat? :D
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitähän MAPia käyttävä alkuperäinen ECU maksaa? Niitä saanee myös hajoittamoilta?
     

Kerro tästä muillekin!