päävirta katkaisija

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 25.6.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    pitäis löytää rattiputkesta tulevista kahdesta sähköliittimesta johto joka on sytytysvirta sais sen sitten päävirta katkaisijaan että auto "sammuu"kun vetää hädissään virrat pois.
    Auto on valiant vuosimalli 70. :pinup:
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ota puolalta, löydät helposti eikä se johtojen veto niin pitkä ole.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    8) Hädissään voi laittaa narun sulakkeelle ja rykäistä sen irti kun loppuu keinot.
     
  4. janzamar

    janzamar 1st gear

    :lol:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo niin niin hyviä neuvoja
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    tarvit semmoisen 4- napaisen pääkytkimen tuon toteuttamiseksi ja se puolanjohto esim on helppo ja varma konsti katkaista se sytytysvirta
    4 napaisessa kytkimessä on omat navat sytytysvirtaa varten,muuten menee releen ja diodien kans kikkailemiseksi
     
  7. Aako

    Aako 1st gear

    Juuri näin! jos katkaisee vaan sen sytytysvirran tavallisella 2 napaisella pääkytkimellä niin jää laturi työntämään syttövirtaa kuitenkin siihen pääkytkimen kylmään napaan eli ei sammu ei
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Hei herätkää nyt.
    Pistä se katkaisija joko puolalle tulevaan johtoon tai puolan ja kärkien väliin tai ota kärjiltä johto katkaisijaan ja toinenpää maahan. Jos taas juku elektrooni Huihai hei jakaja pistä katkaisija jakajalle menevään jännitejohtoon. Vaikkahan olis millainen laturi niin näillä sammuu. Ei siinä mitään V***un dioreja tai releitä tarvita jos yhden koneen haluaa sammuttaa.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    nyt on mutumies mettässä että pölisee :lol:
     
  10. Aako

    Aako 1st gear

    jos kyse on päävirtakatkaisimen kytkennästä niin kuin kuvittelet tämän kytkennän toimivan eikö tässä tapauksessa ole vain lisäkatkaisin puolanjohdon väliin,jota ei katkaise mitään muuta kuin sen syttövirran
     
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    On sen kytkimen nimi nyt mikä hyvänsä niin sillä katkaisijalla siinä puolan virtapiirissä sammuu kone, siihen tosiaan riittää mallia Biilteeman pikku kytkin ei tartte mitään PÄÄvirtakatkaisijaa. Erikseen sitten Päävirtajohtoon Päävirtakatkaisija jolla saa Kaikki Virrattomaksi. Sen plussan tai miinuksen väliin kuinka vain haluat. Laturilta kun häipyy ohjausjännite vauhdista se ei tiedä mitä tekee ja olet juuri tuhonnut laturisi.

    VIERAS kyseli millä sais auton sammumaan katkaisemalla sytytysjännite.



    pitäis löytää rattiputkesta tulevista kahdesta sähköliittimesta johto joka on sytytysvirta sais sen sitten päävirta katkaisijaan että auto "sammuu"kun vetää hädissään virrat pois.

    Metsäläiset aapinen käteen!
    [/u]
     
  12. perkele

    perkele Gearhead

    matsi.... matsi..... :rotfl: :rotfl:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest



    sais sen sitten päävirta katkaisijaan että auto "sammuu"kun vetää hädissään virrat pois.

    Ekkö nää ossaa lukkee??
     
  14. Aako

    Aako 1st gear

    Nyt vois mutumies itte alkaa luetun ymmärtämistä harjoitteleen!"kaverihan kysyy selvällä suomenkielellä juuri että miten saa moottorin sammumaan kun päävirtakatkaisimen vetäsee pois päältä ja sehän ei sammu mihinkään ennen kuin sytytysvirta katkaistaan erikseen pois laturin kans samasta lenkistä eli se 4 napainen pääkytkin on helpoin ratkaisu,joka jo kilpa-autoissa tiettyihin luokkiin on vaadittu iät ja ajat,
    tietysti voi sen laturin virtapiuhan vetää pääkytkimen Kuumalle puolelle haittana vaan silloin että se yks johto laturille jää jännitteelliseksi kun virrat on poikki ja näin ei enää pääkytkin aja täysin tarkotustaan
     
  15. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    jossain kilpailuryhmissä kait vaaditaan 6-nap kytkin,, kytkin katkaisee akun jännitteen, lisäksi tuon sytytys johdon ,sitten tuo yksi pari liittimiä kytkeytyy kiinni kun kytkin on auki , näillä navoilla maadoitetaan vastuksen kautta se piiri mistä sytytys virta saadaan, tai latauspiiri, koska käytössä saattaa olla esim tiedonkeruu yms laitteita joissa on oma akku ,,nämä siis maadoitetaan,
     
  16. Aako

    Aako 1st gear

    kyllä, on saatava ehdottoman varmaksi moottorin sammuminen ja samalla suojataan myös elekrtoniikkaa mahdollisilta jännitepiikeiltä
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    näköjään kukaan ei tiedä sitä johdon väriä virtalukosta puolalle auton sisällä
    päävirta katkasija on 6 napainen
    auto on plymouth duster vm 70
    :pinup:
     
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mutta kun se moottori ei kuulemma sammu jos puolan jännitteen katkaisee..........................................
     
  19. p.levonen

    p.levonen 1st gear

  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    paljon kiitoksia löytyi se väri
     

Kerro tästä muillekin!