Puolan kytkentä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 12.7.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyseessä etuvastuksellinen puola, koneena 318. Virtako otetaan vain yhdellä johdolla etuvastuksen läpi puolalle? Ei jatkuva virta vaan kun virrat kääntää niin releen kautta esim.? Miinus luonnollisesti jakajalta? Puolan tuskin kuuluu lämmetä normaali ajossa juuri nimeksikään?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    no eikai sinne nyt jatkuvaa panna...etuvastukselta tietty.
     
  3. petro_din

    petro_din Gearhead

    toimiihan se niinkin että ku virrat kääntää päälle, menee jännite etuvastukselle josta puolan + napaan...
    tosin saattaa käynnistyminen olla aika vaikeeta, elikkäs rele väliin joka vetää sillon ku starttaat(heräte vaikka solenoidilta) ja kytket niin että se rele antaa 12 volttia suoraan puolan + napaan käynnistyksen ajan, muuten voi tippua jännite käynnistäessä niin alas että jää kipinä saamatta...
     
  4. timppa

    timppa Gearhead

    Moparin omassa virtalukossa on IGN2-liitin josta virta puolan + liittimeen (antaa virran startatessa) ei tarvitsisi kikkailla releillä / lisätä piuhasykkyröitä. IGN1:stä + sitten esivastukselle...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    hyvä homma! kiitoksia kaikille vastanneille!
     

Kerro tästä muillekin!