gm tuulilasinpyyhkijä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Tertsi, 22.7.2005.

  1. Tertsi

    Tertsi 3rd gear

    olisiko kellään tiedossa jotain sivua tai pystyisikö joku valaisemaan (mieluiten kuvien kanssa) mitenkä gm:n lasinpyyhkijän moottori kokonaisuudessaan toimii?

    tuli ostettua pikku projektiksi '83 chevy farmari ja yllättäen pyyhkijöiden toiminta on varsin epämääräistä. välillä ei toimi lainkaan, välillä toimii yhdellä nopeudella ja välillä nopeutta saa säädeltyäkin. yhteinen ongelma on kuitenkin se, että pyyhkijät klanssaa niin pitkään kun virtaa saa. autossa on ilmeisesti ollut vika jo pidempään koska kojelautaan on ilmestynyt tappokatkasija pyyhkijöille.

    kerran jo purin, putsasin, rasvasin ja kasasin koko roskan mutta minkäänlaista apua ongelmaan en saanut. voisiko kyse olla kylmäjuotoksesta tai jostain tai olisiko mekaniikka kulunut liiaksi?
     
  2. ammi

    ammi 1st gear

  3. Tertsi

    Tertsi 3rd gear

    eipä noista liiemmälti apuja ollut, kiitoksia silti.

    lähinnä kiinnostaisi teitää mikä aiheuttaa ton että pyyhkijät ei tajua lopettaa pyyhkimistä... tosin tällä hetkellä päälimmäinen kiinnostuksen aihe on että miksi koko pyyhinsysteemi teki lakon kun jaksotin pyyhimistä tappokatkasijalla :oops:

    eli tällä haavaa ainoa elonmerkki on pissapojan rele joka naksuu vipua käännettäessä. virta tulee liittimille ilmeisesti niinkun pitääkin. joku voisi vielä varmuuden vuoksi selvittää että minkälaista sähköä ja mihinkä nastaan tuossa "wiper motor terminals"-kohtaan pitäisi tulla: http://www.pildid.ee//albums/userpics/10278/1983.jpg
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on jossain vianhaku ohje tynnyri-malliselle moottorille....täytyy kaivaa esille....

    Itse tuhersin aika kauan vastaavien ongelmien kanssa (rele oli mennyt eikä lopettanut pyyhkimistä) ja lisäksi edellinen omistaja oli vetänyt piuhat poikki ja bilteman zysteemin tilalle. Eli en oikein ollut 100-varma piuhoituksesta. Eikä tietoa oikein löytynyt tuolloinkaan. Veikkaus on että rele on död jos se ei sammu omasta katkaisijastaan.

    Jossain vaiheessa ruuvaamista kävi sama tilanne että koko vehje vaikutti kuolleelta, mutta sitten tajusin että se ei saa maadoitusta kiinnityspulttien läpi runkoon (koska siellä on kumitallat välissä) vaan sen kuuluu maadoittua pallopää nivelen kautta pyyhkijä akselistoon ja siitä runkoon. Eli pyyhkijän akselisto kiinni ja jopa alkoi pelittämään....
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse asiassa tuo -70 ohje taitaa olla vain orkkis moottoreille kun tarkemmin katsoo.

    Aftermarket-rebuild-jne-service replacementit. (myös omani uusi moottori) noudattavat tätä kuvaa:

    http://www.nastyz28.com/camaro/wire/74eng.jpg
     
  7. Tertsi

    Tertsi 3rd gear

    kaikenlaista on kokeiltu, ei vaan tunnu heräävän moottori. moottorin saa kyllä pyörimään kun antaa virtaa oikeaan liittimeen, lieveilmiönä karkaa savua yhdestä käämistä.

    eipä kai tässä muu auta kun hankkia toimiva systeemi tilalle
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voi olla paras ratkaisu. Vertailun vuoksi: Camaro Body Manualissa tuohon moottoriin uhrataan 38 sivua tekstiä. Jousitusta selvitetään 7 sivua ja ilmastointia noin 20 sivua. Kertonee jotain kuinka suoraviivainen juttu tuon korjaus on....
     

Kerro tästä muillekin!