Service valon välkkyy sateella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jacka, 26.7.2005.

  1. Jacka

    Jacka Gearhead

    Auto on Chevy Van 6,2 D -90. Mikähän paikka mahtaa ottaa vettä, kun sateella alkaa service valo välkkymään ja sateen lakattu valo sammuu. Auto kyllä pelaa koko ajan ihan normaalisti...

    Eli onko joku paikka liian herkkä vedelle/kosteudelle?
     
  2. wili

    wili 3rd gear

    Jos se on vesiliirtovaroitin... :rotfl:

    Nää vanin sähköt on kyllä naisen mielen jälkeen maaailman mystisin asia :eek:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla sama oire pesuri pesun jälkeen. jos oikein muistan vika koodi 44. eli oletan, lambda anturi sekoilee vedestä. (ei varmaa tietoa) :lol:
     
  4. janne88

    janne88 Gearhead

    nap! nap!

    SERVICE ENGINE SOON :rotfl: velipojan vanissa valo palaa jos ajelee nätisti ja polkaset kaasua niin se sammuu...jännää
     
  5. tampio

    tampio 1st gear

    auttasko crc-käsittely?
     
  6. janne88

    janne88 Gearhead

  7. Jacka

    Jacka Gearhead

    Voi olla

    Voi olla että crc-käsittely auttaisi, mutta minne sitä crc:tä laitan? Auto ei anna diagnostiikkapistokkeesta mitään vikakoodia. Konetilassa (minne mielestäni helpoiten menee vesi ja kosteus) ei ole oikeastaan kun tuo ABS:n matolaatikko. Katsoin sen ettei sinne pääse mistään vettä ja tarkistin ne siihen menevät kaksi liitintä. Se toinen aivolaatikkohan on minulla Starcraftissa siellä oikealla puolen keskitilan suuren ikkunan alla seinässä ja se näytti kyllä ihan ok:lle. Sinne ei ollut päässyt kyllä kosteutta ja liittimet näytti myös kunnossa olevilta.

    Valon välkkyminen tosin ilmenee vain kostealla säällä tai pesun jälkeen ja katoaa itsekseen jonkin ajan kuluttua (ei tarvitse ottaa esim. sulaketta hetkeksi irti. Apu olisi tarpeen...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tietokone saa tiedon myös laturista ja jos ei ole erillistä latauksen merkkivaloa niin service valo on myös se. V hihnalla olevat Vanit ovat vähän herkkiä remmin luistamisen suhteen eli jos on vain kosteana niin voisi olla lipsuva lataurinhihna.
     
  9. Harri

    Harri 1st gear

    Itse vaihtelin mittariston polttimoita ja havaitsin ses-polttimon puuttuvan kokonansa, no laitoin siihen polttimon ja eiköhän se perkele jäänyt palamaan mutta vika korjaantui kun unohti taas laittaa polttimon siihen kantaan :wink:
     
  10. janne88

    janne88 Gearhead

    nap! nap!

    velpoika sano että se liittyy noihin imuilman lämpö/kosteus juttuihin :argue: eikä se ole VAARALLISTA.
     
  11. JKF

    JKF Gearhead

    Niinpä taas tietenkin. Itse henkilökohtaisesti en ymmärrä tälläisiä "korjauksia", että otetaan merkkilamppu pois häiritsemästä. :soosoo:
    Kai tätä tekniikkaa on joku jo jossain soveltanut öljynpainevaloonkin. Monesti itse vika olisi paljon helpommin korjattavissa, kuin sen lampun irroittaminen sieltä mittaristosta.
     
  12. Havu

    Havu 1st gear

    Jep, vois olla syylinen. Sama hihna kun pyörittää myös alipainepumppua..
     
  13. gmc63

    gmc63 1st gear

    Mä oon kyl samaa mieltä et miks ottaa niit lamppuja pois ku ne on tarkoitettu toimimaan :soosoo: uus omistaja voi olla kusessa ku ei SES toimi :mad: :mad:
     
  14. Jacka

    Jacka Gearhead

    Vika löytyi

    Vika löytyi. Otin konehuoneesta akun yläpuolelta sen takajarrujen "ABS:n" boxin irti. Siinä oli sellainen pieni halkeama ja paikkasin sen ja pistin kiinni. Ei ole sen jälkeen kaatosateellakaan välähtänyt kertaakaan. Kai siitä halkaemasta oli päässyt kosteutta sinne sisään sen verran, että vähän välkytteli sateella ja kosteilla keleillä...

    Kiitos kaikille viestiin osallistuneille...

    -Jacka-
     

Kerro tästä muillekin!