Käynnistyksen esto tekniikanvaihdossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 28.7.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli minkälaisia sudenkuoppia noihin uusien autojen moottorinohjauksiin on haudattuna pienen rasva-apinan kiusaksi?
    (Kohde moottori on jonkin sortin diesel 90-luvun puolenvälin tuoreemmalta puolelta.)
    Tarviiko esimerkiksi konetta vanhempaan runkoon siirtäessä siirtää koko johtosarja sekä virtalukko ym.hilkkeet käynnistyksen eston tyydyttämiseksi? Vai miten ne ongelmat voisi kiertää? :-?

    Pitääkö projektikonetta hankkiessa saada jonkinlainen kauppakirja rungon omistajalta jotta merkkikorjaamo suostuu huoltamaan konetta? (Kaukaa haettua, mutta kaikenlaisiin ongelmiin kannattanee varautua :oops: )

    Niin ja sitten vielä suoraruiskutus koneissa eli esim.BMW Common railissa ilmeisesti pitää siirtää koko johtosarja jo pelkän polttoaineen syötön takia, vai osaako tarvike moottorinohjaus järjestelmät klaarata tommosta konetta?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    vw esim. ajonesto mittaristossa eli se pitää jonnekin laittaa sit tietysti TDI ja vastaavissa sähköinen kaasupoljin eli osa osalta ei kannata ostella vaan mielellään koko auto tai ainakin keulasta etupenkkeihin asti.taitaa kannattaa vielä pysyä mekaanisissa jutuissa jos haluaa edes jotenkin helpolla selvitä.
     
  3. Heko

    Heko 1st gear

    Vaikeeksi se taitaa mennä, mutta haluan kuitenkin yrittää.

    Onko tuo sähköinen kaasupoljin myös MB:n koneissa? Todennäköisesti koneeksi tulee VAG:n 2.5Tdi tai sit MB:n 2.5Tdi, eli kaikenlainen info niiden konnankoukuista on tarpeen.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    mihin

    Mihin autoon meinaat sen laittaa??
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Re: mihin

    Se on salaisuus. :wink:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    vag-tuotteisiin tarviit siis koneen ja ohjainlaitteen lisäksi mittariston,kaasupolkimen, virtalukon+avain(lukupuola) ja johtosarjat.muutenhan esim. 2.5tdi on loistava kohde rakenteluun.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko nuo mittaristo ja virtalukko ehdottomia, eikö niitä voi kiertää?
     
  8. Heko

    Heko 1st gear

    Niin, minä olin taas tuo äsköinen puhuja. Virtalukon kierrosta voi olla järkevämpi puhua yksityísviestein. Mutta esim. mittariston "kiertäminen" kiinnostaa paljon ettei vanhukseen joudu laittamaan tökeröä uutta mittaristoa....
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Riipuen vuosimallista,ajonesto on joko erillään mittaristosta tai mittaristossa.Jos mittaristossa,Ei pysty koodaamaan, kuin kerran.Ei pysty laittamaan muuhun autoon.
     
  10. Heko

    Heko 1st gear

    Onko tietoa mistä vm. eteenpäin tämä on? Ja eikö varmasti merkkihuoltokaan kykene uudelleenkoodaamaan?
     

Kerro tästä muillekin!