Välitetty vai suoraveto startti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Kartsu, 28.7.2005.

  1. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Voisko olla -90 disukka vanissa välityksellä varustettu startti vakiona?
    Miten noi startit erottaa toisistaan?
    Joku tuolla toisessa topicissa kirjotteli että välityksellisessä startissa on laakeroitu aksila. Eli ei vois laiskaan pyörittämiseen olla syynä väljät puslat? Kun ei kehtais mennä puslia kaupasta kyseleen jos niitä ei tollasessa 6.2:sen startissa ole. :oops:
     
  2. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    No kun kukaan muu ei ota kantaa niin otan sitten ITE.
    Startti on "välläri" eli siinä on vaihteisto.
    Ja jos joku tuskailee huonosti käyntiin lähtevän diiselin kanssa
    niin toi startti onkin näköjään aika kriittiinen osa siinä näytelmässä. :eek:
    Pistin uuden startin motin kylkeen kiinni (ja takaraudan myös) Ja vot!
    Peli päsähtää tulille ihan toisella tavalla.
    Toi on näköjään niin että noi startit laiskituu pikkuhiljaa tossa ajan myötä ja ei pyöräytä mosaa sopivan rivakasti enää elämänsä ehtoo puolella
    joten ei ne kylmäkäynnistykset enää ilman temppuiluja onnistu.

    Suosittelen lämpimästi käynnistysvaikeuksien koittaessa startin tsekkausta. Vika voi olla siellä eikä väljässä koneessa...
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    ja mä törmäsin vähän uudemmassa 6,5 td pikussa siihen että startti vaikutti muuten ehjältä, mutta ne vaihteiston laakerit oli kaikki enempi tai vähempi väljiä ja pyöritti välillä tosi nihkeesti
     
  4. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Purin tossa aikani kuluks sen vanhan startin tutustumis mielessä ja ei sieltä ainakaan silmällä mitään erikoista vikaa löytynyt.
    Oli pikkasen suojalakka lohkeillu parista paikasta siitä ankkurista ja hiilet
    oli aika kulahtaneen näköiset. Hiilipölyä puhaltelin runsaasti ulos paineilmalla. Sekin saattaa osaltaan nihkeyttää pyorintää. Laakerit tuntu ihan tiukoilta. Noi taitaa olla semmosia laitteita ettei niitä oikeen enää kunnolla saa pelaamaan kun se kerran väsähtää. No onneks noi ei nyt ihan helvetin kalliita tunnu tarvikestartit olevan. 185€ ja paskaset kädet.
    Tolla käynnistelee taas pitkään....
     

Kerro tästä muillekin!