Le Baronin Ajotietokone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 5.8.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Chrysleristäni katkesi laturin hihna ja sen seurauksena ajotietokone pimeni tyystiin.:(

    Mahtaako se pitää kuitata jotenkin?
    Onko jollain kokemuksia vastaavasta?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Alkoi näköjään omia aikojaan toimimaan.
    Erään lähteen mukaan ihan normaalia?
    Nyt kuitenkin toimii :rotfl:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest


    NO VOI P..KELE!

    Johan se taas pimeni, onko joku tietoinen mistä kautta siihen tulee virta???
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    kokeilepa nollata ottamalla akun kenkä puoleksi tunniksi irti.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joskus ajoneuvotietokoneen tyyppisissä laitteissa on oma hakkuri, joka tasaa vielä saamaansa jännitettä joka on jo kerran tasasuunnattua laturissa.. ja tämän jälkeen kondensaattorit, jotka varautuvat, mutta purkautuvat sitten hitaasti.. olisi hyvä pitää vaikka virta päällä silloin, kuin ottaa sen akun navan irti.. konkat purkautuvat nopeammin.

    Sitten, vanhemmissa malleissa, jos viitsii ja osaa, on EEPROM tyyppinen välimuisti, jonka voi resetoida esim. laittamalla 12VDC jännitteen siihen nastaan, joka on muistin nollausta varten.
    Yleensä netistä löytyvät piirien kaaviot kohtuuhelposti.
    Lycka till.
    :pinup:
     

Kerro tästä muillekin!