Uskallanko...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja klaniese, 10.8.2005.

  1. klaniese

    klaniese 1st gear

    irrottaa akun ja sulakkeita (esim.ECM-modulilta) ettei tarvi pelätä auton mykistymistä totaalisesti? Tarttis vähä tehä huoltoa+remppaa.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    riippuu varmaan paljolti siitä mistä autosta on kyse??? Ainakin kaikki jenkit mitä olen rassannut ovat toimineet myös akun irroituksen jälkeen.
     
  3. klaniese

    klaniese 1st gear

    Sori

    Unohdin lisätä:Chevy Lumina APV 3.8 V6 -95
     
  4. petro_din

    petro_din Gearhead

    luulis amerikan insinöörien miettineen tilannetta:
    entäpä jos akku vaihdetaan tai se vanhuuttaan hyytyy, jännite katoaa, meidän auton pitäs varmaan toimia tämänki jälkeen..

    eli eiköhän se toimi, kohan vaan laittelet oikeet sulakkeet oikeisiin paikkoihin ni ei hätää...
     
  5. spad

    spad Gearhead

    Ajonesto kai se suurin vittuilija on. ECM kestää tilanteen ongelmitta, seuraavan käynnistyksen jälkeen se ontuu hetken kun opettelee oikean seoksen.

    Sen ainakin tiedän että Volvon V70 ja samantyyppiset _VAATIIVAT_ ulkopuolisen jännitteen akun vaihdon ajaksi - muuten hinaamalla merkkiliikkeeseen että saadaan taas pyörimään.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    No en tiedä näitä uudempia väylätekniikkaan perustuvia mutta vanhemman <-99 V70 kanssa ei ole tollasia ongelmia.
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Jaa että vietävä merkkiliikkeeseen akun vaihtoon, eikä maksa varmaanku 500e?! Mä kyllä pysyn ihan suosiolla näissä 60-70-luvun hörpöttimissä :odroll:
     
  8. kingsway

    kingsway Gearhead

    Tämmöinen toimi mulla Folkkarissa, että yhdistin tupakinsytkään 9V patterin akun vaihdon ajaksi, niin ei ainakaan tietokone hukannut tietojansa. Ei tullu jälkivikoja.

    Niin, saattohan se olla myös hyvää säkää eli en tiedä miten muilla merkeillä toimii...
     
  9. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Jos Luminassa on alkuperäinen Delcon radio, saattaa se vaatia akun takaisinkytkennän jälkeen turvakoodin toimiakseen. Aikanaan '95 pikkarissa haettiin koodi Chevykauppiaalta, kun pääsi akku loppumaan eikä koodista hajuakaan.

    Ihan kuin joku haluaisi varastaa Delcon kasettiradion...
     
  10. toivaja

    toivaja Gearhead

    Ihan vaan akun vaihtoon littyvää!
    Mulla on yksi "ruudinkeksijä" harrastaja tuttavapiirissä, sille sattuu ja tapahtuu jatkuvalla syötöllä.
    No tässä taanoin kaverilla oli joku kytkentä homma menossa ja siksi akku irti.
    No homma valmis, navat kiini "naps" keskuslukot napsahti kiini, ja missä avaimet ????
    No tietenkin virtalukossa. :rotfl:
    Kaveri räpsyttelemään akkua auki, kiini, auki, kiini ....varmaan toista sataa kertaa ennen kuin lukot sekosi auki.
    No sen jälkeen olikin sitten kaikki boksit sekaisin.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suuret...

    kiitokset tiedoista.Apropoo...onkohan kellään sattunut että kun vaihteen nykäisee päälle niin ovet pitäisi mennä lukkoon ja meneekin tasan kaksi sekkaa ja ne paukahtaa auki.Tätä tapahtuu aina joskus.Sähköllähän ne toimii vai...
     

Kerro tästä muillekin!