Chevy 3500 pick-up -95 ajovalot hävisivät!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja snowplow, 17.8.2005.

  1. snowplow

    snowplow 1st gear

    Morjens!
    Otsikon mukainen vika iski.
    Parkit toimii kyllä niinkuin muutkin sähkölaitteet.
    Onko ko. vehkeessä valoille relettä? Valojen sulakkeitakin etsiskelin, ovatko ne siellä moottoritilan sulakerasiassa?
    Mistä itse lähtisitte ensimmäiseksi vikaa etsimään.

    Hessu Hopo
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tais sulaa valokatkaisija, reletta on turha etsia , sita ei ole ,jos ei joku ole sita jalkiasentannu, releistaminen on muutenkin suositeltavaa, valot kirkastuu ja katkasijoiden uusiminen vahenee
     
  3. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Kun autoa on muutettu kusipäisten suomalaismääräysten mukaiseksi niin on melko varmasti käytetty ryöstäjiä ja muita maailmanlopun vehkeitä. Vilkaise kuskin varpaiden yläpuolelta konehuoneesta liitosten ja johtojen kunto ja samoin itse valojen liitokset. Valot on saatettu kokonaisuudessaan vaihtaa.
     
  4. snowplow

    snowplow 1st gear

    Yritin kyllä etsiä viallisia liitoksia ym. mutta enpä ainakaan vielä mitään ole löytänyt. Aika siistiltä sähkösysteemit näyttävät, johtunee ehkä siitä että tämä on ns. "Suomi-auto".
    Tuota valokatkaisijaa olen tässä alkanut epäilemään, mutta eipä taida olla mitenkään helppo päästä käsiksi! Joutunee purkamaan kojelautaa aikalailla?

    Hessu Hopo
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    No nyt ne valot taas toimivat! Korjaantuivat itsestään yön aikana!
    Valokatkaisijassa vika taitaa kuitenkin olla sillä tuntui puolentunnin ajelun jälkeen melko lämpöiseltä.

    Hessu Hopo
     
  6. Rokrami

    Rokrami Gearhead

    Valokatkaisijan lämpörele on toiminut ja mahdollisesti kärjet sulaneet siispä katkaisija vaihtoon ja lyhyille sekä kaukovaloille releet. Ja kannattaa muistaa että vaikka nyt toimiikin niin vika yleensä uusiutuu keskellä yötä sadekelillä ja 90 asteen kaarteessa, silloin hytissä on paljon käsiä että saa rakkineen pidettyä tiellä...
     
  7. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Olen yhden -88-mallisen purkanut ja se oli aika järkeenkäypä systeemi. Tutki lampun kanssa kauan ja suunnittele ennen kuin purat turhan paljoa. Jari Mäeltä löytyy kaikki tarvittava roina jollet lähempää löydä.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla -89 fleetsidesta kun hävis valot,niin valonvaihtaja oli rikki.
    Sijaitsee siellä rattiputken alla,siis-89:ssä.Muistaakseni valonvaihtajasta meni sinne joku tanko.
     

Kerro tästä muillekin!