Virtalukon vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja rysty, 19.8.2005.

  1. rysty

    rysty 1st gear

    -87 Letukan pickupin virtalukosta on kyse. Joutuuko rappiåutkea purkaa paljonkin? Ratti veks, akseli veks, entäs sitten?
     
  2. eastwood

    eastwood 3rd gear

    rattilukon lukkolevy irti,vilkkumekanismi irti.riittää kun ottaa johtojen varaan .lukko levyn lukitus on hieman hankala irrottaa koska se on aika tiukka teräs sokka mikä on ohjausakselin urassa.itse pesä on yhdellä ruuvilla lukittu joissain vanhemmissa pelkkä jousikuormitteinen kynsi.mitä muuten tarkoitit tuolla akselin veks ottamisella?siis mikä akseli on mielessä?
     
  3. toivaja

    toivaja Gearhead

    Varmuus ennenkaikkea.
    Onko vika virtalukossa vai sähköissä? :-?
    En tiedä pic up:eista mutta STW:sä oli ainakin virtalukolta tanko joka käytti kauempana rattiputkessa kiini olevaa sähkö kytkintä. 8)
     
  4. rysty

    rysty 1st gear

    Se täytyy vaihtaa, kun avain tulee ulos moottorin käydessä. Ei mene leimasta läpi. Akselilla tarkoitin ohjausakselia.
    Eli ei ilmeisesti paha homma, kunhan saa ratin irti.
     
  5. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Ei se ainoana vikana pitäis estää leimana saantia jos avain irtoaa koneen käydessä. Korjauskehoituksella selviää janiitähän saaolla kolme. Siis toki se virtalukko kannattaa vaihtaa ehjään, mutta ei aiheuta hylkyä.
     
  6. Rokrami

    Rokrami Gearhead

    Oletko kokeillu toisella avaimella? Yleensä moinen avaimen irtoaminen johtuu enemmän avaimen kulumisesta kuin virtalukosta ja on täällä foorumilla aikaisemmin joku kehunut takoneensa avainta vähän littanaksi jolloin avain on taas pysynyt lukossa...
     
  7. rysty

    rysty 1st gear

    Joo oon kokeillu toisella avaimella. Yhden kerran olen jo tekohengittänyt avaimen niin että olen juottanut hopeaklunssin avaimen päähän ja vähän viilaillu niin että ei lähde pois. Mut kylhän sen vois vaihtaa kun uus on ollu hyllyllä jo puolivuotta ja maksokin vaan muistaakseni 10-15€.
    Mua kaiken lisäks alkaa aina jossain vaiheessa närästää kaikenlaiset omatekemät viritykset.
     

Kerro tästä muillekin!