Auto ei sammu..! (Vika löytyi!)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja TheJokke, 4.9.2005.

  1. TheJokke

    TheJokke 1st gear

    Eli '59 Mopar ei enää sammu avaimesta. Virrat kyllä katkeaa ainakin kojelaudasta, mutta kattila pyörii kunnes vetää esim. puolan johdon irti *räps * "auts"! :oops:
    Sytkäpuolena MSD 6AL
    Ja ei, startissa ei ole solenoidia. On erillinen starttirele, josta menee läpi vain startin johto.
    Puolalle tuleva virta kyllä häviää (piuha tulee boksilta) kun kone pysähtyy, mutta avaimesta kääntämällä ei...
    Ei viittis näillä bensan hinnoilla jättää (aina) yöksi käymään :-?
     
  2. TheJokke

    TheJokke 1st gear

    Ja senverran vielä, että puolan etuvastukselle tuleva virta EI katkea virta-avaimesta kun kone käy, mutta kun koneen saa pysähtymään ja kääntää avaimesta virrat pois, niin katkeaa tuokin virta :eek: .

    Olisiko kellään mitään hyvää ideaa vian laadusta tai sijainnista?!?!?
     
  3. fairlane

    fairlane Gearhead

    muistaakseni msd vaati jonkun diodin(tai mikä se nyt on) virtajohtoon joissain tapauksissa, tekee juuri tota että ei sammu jos uupuu ,tiedustele joltain expertiltä tätä hommaa
     
  4. TheJokke

    TheJokke 1st gear

    Hmm... Koska se on ennen sammunut ihan normaalisti, ni olishan se ihan mahdollista, että sieltä olis diodi tms. vaikkapa palanu. Tosin eilen ei sellaista missään näkynyt...
    Boksin asennusohjeet onneks on tallessa ja niissä ei puhuttu sellaisesta mitn, mutta en väitä että olis mahdotonta.

    Täytyypä päivän mittaa soittaa pari puhelua :odroll:
     
  5. fairlane

    fairlane Gearhead

  6. TheJokke

    TheJokke 1st gear

    Hip hei ja kättä päähän..! Selvisihän tuo jutun juoni: ongelma oli IOV, eli Ihan Oma Vika :mad: .

    Kyllä Moparissa voi olla GM:n vika, jos siihen on vaihdettu tasavirtageneraattorin tilalle GM:n vaihtovirtakoje. Ja sitten kun omistaja päättää joskus vähän siistiä johdotuksia, niin tulee siinä sivussa sitten siivonneeksi myös sen ¤&#%n diodin :oops: .

    Kiitos, fairlane, hyvästä vinkistä ja tämän(kin) kanavan kautta kiitos myös puhelimessa ja livenä jelppiä antaneille.
     

Kerro tästä muillekin!