Ajoneston ohitus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja 68FuryIII, 6.9.2005.

  1. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    91 saratoga tsippas tonne tienpäälle äsken ja ajonesto/varashälytin vilkuttelee valoja miten sattuu. Mitenköhän noita on yleensä ohiteltu? Merkistä ei muuta tietoa vielä, kun että kaukosäätimessä lukee enforce. Kokemuksia? Olis prkle ees hajonnu pihaan. :argue:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olisko enforcer? eli ilmeisesti jälkiasennus tuote. Ei muutakuin boxi esiin jostain ja katsoo mihin on kytketty katkaiseva piiri ja yhdistää ja käyntiin. Voi katkoa asentajasta riippuen mitä vaan.
     
  3. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Joo enforcerhan se. Perhana pakko se on ruveta penkoon ja purkaan.
     
  4. New

    New 1st gear

    Moi!

    Minulta löytyy yhden Enforcerin mallin sähkökaaviot. Pistän yv:nä.
     
  5. jylppy

    jylppy Gearhead

    Onkohan siinä releohjatut toiminnot? Mulla tsippas 96 Ramista kanssa ajonesto ja keskuslukko... Sieltä Kojetaulun alta kun löydät ensin sen vehkeen vastaanottimen (RF receiver) seuraat siitä lähteviä piuhoja, ja etit semmosen releen mistä näyttäis lähtevän 2 jälkeenpäin vedettyä piuhaa konehuoneeseen virranjakoblokiin( starttireleelle, Tai bensavehkeessä sytytykseen...?) . Niin ne kaks piuhaa vedät yhteen niin pitäis lähteä käymään. Ja kato sitten että seuraat oikeita piuhoja!! Ettet vedä esim. sen releen "syöttö" piuhoja yhteen. Sit käy käry :odroll:

    Mutta jos siinä on joku aivan muunlainen tsydeemi ni se täytyy vaan sitte itte hahmottaa, tai ton New kaverin kuvilla.

    Tässä just olin rakentamassa uutta kauko-ohjainta ja vastaanotinta omaan vehkeeseen...
     
  6. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Ainakinjoissain enforcereissa on ne releet siellä itse keskus yksikön sisällä, eli ei välttämättä erillistä relettä missään.
     
  7. jylppy

    jylppy Gearhead

    Siinä tapauksessa se onkin *****maisempi vika hakea... Mutta ei saa nöyrtyä! Se on ihmisen rakentama vehje. Itte tappelin 4 tuntia ennen ku sain kummituksen rouskuttamaan...
     
  8. s_juntunen84

    s_juntunen84 Gearhead

    Yleensä se ajonestopiiri jälkiasennuksissa on kytketty virtalukolta startin solenoidille menevän johdon väliin. Joskus se voidaan kytkeä mm. bensapumpun tai sytytysjärjestelmän johtoihin.
     
  9. Anssi

    Anssi Gearhead

    Olen yhden enforcerin asentanut. Siinä vehkeessä on mahdollisuus katkaista samalla kertaa ainakin kolme eri piiriä (sytkä, polttoainepumppu, startti).

    Oikeastaan ainoa vaihtoehto on etsiä kaikki laitteeseen menevät katkaistavat virtapiirit, katkaista johdot häläriltä ja yhdistää ne oikein auton oman johtosarjan värien perusteella.
     
  10. ZipZap

    ZipZap 1st gear

    Mulla oli yhdessä autossa Enfocer. Temppuili just tuollalailla. Vikana oli konepellin katkaisia, katkaisia valvoi jos rosmo sen avaisi. Katkaisia oli löysällä ja hälyhän luuli että rosvo on kokoajan asialla.

    Kannattaa tsekata kaikki ovien ja luukkujen katkaisiat, etteivät saa maata.
     
  11. wili

    wili 3rd gear

    On muuten kiva tuo Enforcer. Vaimon Mondeossa on tuollainen ja siinä on asetuksena ovet lukkoon kun kone käy. Kerran haettiin vara-avain 10 km päästä. Oli auto lämmennyt ihan hyvin jo sillä aikaa... Tuon asetuksen kuulemma saa pois päältä mutta miten?
     
  12. New

    New 1st gear

    Wilille: Hälyyttimen poksissa (minun mallissa) on 5 kpl valkoisia ohjelmointikytkimiä joilla voi muuttaa automaattisia toimintoja. Nro 3 näyttäisi olevan ovien lukitukselle. Pistän yv:n tietoa.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei millään hyvällä pojat, mutta tuli mieleen, että näinköhän sitä voi autorosvotkin lukea näitä palstoja. Sikäli kuin näissä hälyttimissä enää on alan ammattilaiselle mitään uutta tiedettävää, mutta periaatteessa kuitenkin ainoa toimiva hälytin on tuntematon hälytin.
     
  14. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Näin on näppylät mut eipä tuo mitään salaista tietoa ole.. ite en meinannu ainakaan häläritarroja meinannnu liimailla..
     
  15. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Avaimia on haettu muualta tonkin vehkeen kanssa kun se laittaa ne lukkoon... paska toiminto. Hälytintä en oo kerenny tutkiin nyt enempiä kun sahatessa sitä meni jakoremmikin poikki. Mitenköhän senkin vaihto onnistuu. Vaihetaan se nyt ensin kuhan saa työt pois alta kun on 16h päivää tässä tehty. Ilmotan ku pääsen alkuviikosta ohitteleen ;)
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Me laitettiin joskus eri merkin tarroja hämäykseks.
     
  17. wessu73

    wessu73 Gearhead

    ongelma noissa taitaa olla lähinnä se ettei tiiä mitä kyseinen laite katkoo(sytkää,starttia). jos esim starttireleelle menevää virtaa niin eikun häläriltä virrat veke ja sit väliaikanen piuha lukolta startille että pääsee kotiin kattoon lisää. en noista mitään tiiä mut tuli vaan mieleen.
     

Kerro tästä muillekin!