lambda-anturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja niilo54, 18.9.2005.

  1. niilo54

    niilo54 1st gear

    Autonion,mitsubishi lancer.Vaihdoin pakosarjan,joka oli halki.Samalla vaihdoin lambda-anturin,entinen anturi oli 2johtoinen,nyt on 1johtoinen.Samalla,katsoin virtakynällä niin,siihen ei tule,virtaa Vaikka auto käynnissä.Olisiko jollain tieto mistä siihen,vois vetää virran.Autossa,on pakokaasujen takaisinkierrätys
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei siihen mitään virtoja pidä tulla mutta luultavasti toinen noista johdoista on maa ja toisesta tulee auton käydessä n.0,5V jännite joka vaihtelee ja putoaa välillä nollaan.et näe tota ku viisarimittarilla ei siis yleismittarilla.
     
  3. Aako

    Aako 1st gear

    Ei nyt vieraan neuvot oo ihan just: Happitunnistimen toimintaa voi tarkastella vaihtojännite mittauksella, saa selville toimiiko ollenkaan, vaan ei mitään tarkkaa tietoa elikkä kuumaa moottoria käytetään vaihdelleen kierrosnopeutta niin happitunnistimelta saadaan mitattua vaihtojännite joka muuttuu seossuhteen mukaan. sinne ei todellakaan tule sellaisia jännitteitä/virtoja että mikään koetuslamppu syttyis Ja jopa voit boksin hajottaa kun menet sinne koetuslamppua tukkimaan.
    Ainoa oikea tapa on mitata happitunnistimen toiminta on oskilloskoopilla tehty jännitekäyrän mittaus
     
  4. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    kyllä se riippuu aika pitkälti yleismittaristakin pystyykö mittaamaan vai ei.. ainakin itse huomasin että oma mittarini mittasi ennen hajoamistaan ihan samoja arvoja samalla päivitysnopeudella kuin leditkin..

    ja vielä pieni yhteenveto siis lambdan johdoista

    1 johtoinen
    - vain signaali johto(0-1V) ja maadoitus rungon kautta

    2 johtoinen
    - signaali ja maajohto

    3 johtoinen
    - signaali johto ja + ja - johdot anturin lämmitykselle(+12V)

    4 johtoinen
    - signaalijohto ja maajohto sekä + ja - johdot anturin lämmitykselle(+12V)
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Viisarimittarihan on analoginen eli se seuraa muutokset nopeammmin ja tarkemmin. Kun digitaalinen tekee päivityksiä tietyllä taajuudella,ja tiheään muuttuvat arvot saadaan mitattua vaihtovirtana. Molemmathan ovat kyllä yleismittareita ja nämä mittaukset onnistuvat kummalla tahansa
     

Kerro tästä muillekin!