Capriceen uusi pissaliisa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja 54474N4, 19.9.2005.

  1. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Eli auto on -88 caprice sedan ja ongelmana on silloin tällöin toimiva lasinpesurin pumppu. Asiaa tutkittuani huomasin että valkoinen renkula jää silloin tällöin jumiin.
    Onko muut ratkoneet asiaa miten? Olisi mukava jos selviäisi siten että viiksestä tulee pissaa ja pyyhin vispaa aikansa.
    Eli jos sinne menisi uuden pumpun tyrkkäämään niin miten piuhat? Vai voiko sille valkoiselle rinkulalle tehdä jotain.
     
  2. Stone

    Stone 3rd gear

    Omaan Olds Custom Cruiseriin laitettu uus pumppu ja erillinen katkasija kojetauluun. Vähän räpellyksen makua, mutta toimii ja luultavasti helvetisti helpompi+halvempi tehdä kuin ruveta alkuperästä monitoimiviiksen katkasijaa korjailemaan.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    etsi pumpulle menevistä johdoista se johon tulee virta silloin kun viiksen painaa pesuasentoon, näihin voit liittää erillisen sähköpumpun näin ei tarvita erillisiä katkaisijoita ym. räpellyksiä, mutta yleensä sen valkoisen rinkulan jumitukseen autaa pesu ja crc.
     
  4. WSE

    WSE 1st gear

    Kyllä luulisi harmittavan jos ton automaattipesurin tilalle tavallisen pissapojan laittaa? Viisainta lienee kunnostaa originaali kuitenkin tai hommata toimiva samanlainen; capricen purkuosaa kun on tarjolla pilvin pimein
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on siinä erillinen pumppu (tarvike) ja kaikki toiminnot on samat kuin vakiossakin. Että ei se välttämättä haitta oo, se on melko susi se alkuperäinen tekele.
     
  6. 54474N4

    54474N4 Gearhead


    Mites sulla ne kytkennät siinä menee? Lähinnä niitä piuhojen värejä jotka menee siihen tarvikepumpulle.
     
  7. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Eipä tarvinnu mitään uusia pumppuja tms. Laitto vaan sellasta paskaa irrottavaa ainetta siihen valkoseen rinkulaan ni johan toimi.
     
  8. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Heh... Just ku sain auton katsastettua ni lakkas taas pyörimästä se valkonen renkula... Asiaa tutkitaan...
     
  9. aksu

    aksu 1st gear

    Pumpun päässä on kaksi liitintä,ylempään tulee kolme johtoa. Kaksi kellertävää ja punainen. ota johto irti ja halkaise liitin tai jatka laattaliittimillä. Kaksi kellertävää on yhdessä ja ne tulee tarvikepumpun plussaan. Punainen miinukseen. Näin mulla on -84 Chevy Capricessa.
     
  10. Johnboy

    Johnboy 3rd gear

    Tolleen itsekin ratkaisin ongelman, eikä tarvinnu ylimääräisiä katkaisijoita. Pumppuna toimii vanhasta volvosta otettu moottori. Laita siihen letkuun säiliön jälkeen pieni venttiili mikä estää takasin valumisen. Nopeuttaa suihkimista
     

Kerro tästä muillekin!