P*ska ooppeli ja motronic hämmästyttää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja AteV8, 23.9.2005.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Meninpä sit erehtymään, ja otin työn vastaan kun ehdottivat että pitäis laittaa 1,6 kaasari kadettiin 2.0 asconan ruisku kone. :mad:

    No eihän siinä... Koneen vaihto onnistu kun tunki ascon koneen kadettiin alakautta (kun ei muuten mahtunut), teki yhden uuden kiinnikkeen koneelle, vaihtoi vetarit ja etutolpat... yms.... Muitakin osia meni tietty vaihtoon, ja kaikenlaista piti muutella, mutta en nyt tässä rupee niitä luettelemaan kun se ei ole nyt päääääääasia...

    Varsinaisen ongelman tuottaakin sitten se, että bensa pumppu ei halua pyöriä. Toimii kyllä, mutta piuha joka tulee boxilta on aivan mykkä...

    Kuinkahan tuota pumppua sitten pitäis oikeesti ohjata tuommosessa vehkeessä? Onko se boxilta tuleva piuha käytön kannalta turha, eli pitäskö pumpulle vetää rohkeesti suora piuha virtalukolta, vai kuinka?

    Vaikka olishan se kyllä kivaa että pumppu lakkais pyörimästä jos autossa on virrat päällä mutta sitä ei käynnistettä...

    Tää oliskin ollut ihan helppo projekti muuten, mutta kun ascona oli jo valmiiks osittain purettu, eli sen johto sarjaa ei voitu kokonaisena uhrata kadetille...

    Ja vielä semmonen juttu, että pitäiskö tuommosen motronicin pelti koppa olla maadoitettu auton koriin?

    Dartin "johto kasa" tuossa mun pakastimen päällä on alkanut viime aikoina näyttää erittäin yksinkertaiselta. :D

    Kovasti kiitoksia jos joku osaa/uskaltaa edes veikkailla että mikä nyt mättää!

    Todistus aineistoa josta tuskin on kylläkään mitään hyötyä: http://photobucket.com/albums/y199/AteV ... 20Vehkeet/
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Muuta en tiedä, mutta motronikki pitää olla maadoitettu ja että sehän varmaan syöttää virtaa bensapumpun releelle, -ei suoraan pumppuun.
     
  3. roku65

    roku65 Gearhead

    Harvemmin moottorin ohjainyksikkö on maadoitettu suoraan kotelostaan koriin. Sitävastoin kampaliittimeltä lähtee maadoitusjohtoja. Opelissa yleensä väriltään ruskeita.
    Polttoainepumpun jännitteensyöttö tapahtuu releen kautta. Sulakerasialta lähtee jännite joka ohjataan releen avulla pumpulle. Motronic ohjainlaite maadoittaa releen, ei suoraan pumppua.Pumpulla on erillinen maa. Ohjain ei "lähetä" jännitettä.
     
  4. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Kiitoksia neuvoista. :D

    Täytyy huomenna kahtella uusiks ööppelin johdotukset.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    pumppu ei varmaan pumppaakaan ennenkuin auto on käynnnissä.(kolarissa palovaaran takia)
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ryöstettiin puolan plussasta heräte pumpun releelle... Ja johan toimii, tosin ei silleen kun ovat sen tehtaalla suunnitelleet, mutta toimii kuiteskin.

    Ja lähti muuten laakista käyntiin. :eek:

    Ei jaksa kirjautua... T:AteV8
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei opelin pumppu muistaakseni lähdekkään pyörimään,ku vasta startatessa,ja sillonha sitä ei enää kuule...
     

Kerro tästä muillekin!