Mittarivaloista ynnä muista ihme sähkölaatikoista??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 24.9.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mistä johtuu kun osa mittarivaloista toimii ja osa ei, (polttimot on ehjät, niitä on vaihdettu päittäin toimivien kanssa ja kunnossa ovat)
    Kuinka monta eri virtapiiriä siellä kulkee?? Kun ei näyttäisi edes tulevan virtasta näille pimeille polttimoille.

    Niin ja auto on -91 Blazer 6.2.

    Ja toinen juttu, mitä ovat kaksi muovikoteloa mittarin takana, sisällä näyttäisi olevan jonkunlainen kortti, jossa jotain sähköhärdellejä?
    :eek: :eek:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    22 lukijaa, eikä kukaan tiedä mitään?
     
  3. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    yleensä noille on ns printed circuit eli painettu piirilevy(mittariston takana) jossa menee sähköt kaikille lampuille..jos joku ryhmä ei toimi saattaa olla katkos virtapiirissä..tai jotain muuta sellasta..hapettumat on aika yleisiä..
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kaikki lampun kannat ei ole mittarin taustavaloja. Osa on merkki ja varoitusvaloja. Katso saako joku signaali (vilkku, ö-paine, käsijarru, pitkät, turvavyön muistutus, service engine, ........) ne nyt ei syttyvät palamaan.

    Muovikoteloista en tiedä, kun on niin pitkä aika kun on viimeks Balzeria mittarin takaa katsellu.
     
  5. Rokrami

    Rokrami Gearhead

    Oliskohan se laatikko joku cruisen nopeusanturi hässäkkä?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    kiitos tähän astisista. Siellä on siis kaksi johtorykelmän perässä roikkuvaa muovikoteloa?

    Ja niistä mittarivaloista, osa on tietenkin niitä merkkivaloja, mutta siltikään kaikki mittarivalot ei toimi, josko joku tietäisi tuleeko niille usempi piiri siitä isosta liitimestä, vai pitäiskö kaikkien toimia yhdestä piiristä?

    Ja onko tollainen printed circuit systeemi todellakin hyvä systeemi, itse äänestäisin vastaan...
     

Kerro tästä muillekin!